Continental anunță prezentarea unui vehicul care interacționează cu șoferul la CES 2025

Continental intelligent_vehicle

Continental oferă o perspectivă asupra viitorului apropiat al mobilității la Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, care începe pe 7 ianuarie 2025. Inovațiile tehnologice pentru interacțiunea dintre automobil și șofer sunt prezentate într-un vehicul pentru demonstrații special construit – „Intelligent Vehicle Experience Car”. Aceste soluții ar putea intra în producție de serie în următorii trei până la cinci ani.

Demonstrația de la CES 2025, cel mai important târg de tehnologie din lume, se concentrează pe comunicarea externă între oameni și automobile, cu accent, printre altele, pe accesul intuitiv, fără atingere, la vehicul, folosind datele biometrice. Aceasta înseamnă că mașina recunoaște utilizatorii chiar înainte de a intra în vehicul, interpretând caracteristicile faciale și de mișcare și derivând acțiuni din acestea, cum ar fi deschiderea și pornirea vehiculului sau deschiderea proactivă a hayonului în parcarea supermarketului, de exemplu. Mai important, identifică și persoanele care nu sunt autorizate să folosească vehiculul și se pot apropia de el cu intenții ascunse. În acest caz, ușile rămân blocate și se activează un avertisment.

Mașina demonstrativă a Continental reprezintă o privire concretă asupra vehiculului definit de software, autoturismul care este modelat și gestionat de software – și, în același timp,îl introduce în era biometrică pentru generațiile viitoare de vehicule. „Biometria deschide orizonturi complet noi pentru mobilitatea de mâine”, explică dr. Claudio Longo, șeful departamentului de cercetare și inginerie avansată din cadrul Continental. Interacțiunea dintre oameni și vehicule este crucială pentru o experiență pozitivă a celor care folosesc mașina. În viitor, vehiculele vor interacționa și cu utilizatorii lor chiar înainte ca ușile să fie deschise. Ele vor fi capabile să interpreteze intențiile, mișcările și expresiile faciale. Pentru Jean-François Tarabbia, șeful departamentului Architecture and Networking din cadrul Continental, accesul intuitiv este o componentă cheie: „Mașina este pe cale să devină un dispozitiv inteligent, asemănător unui telefon mobil, care va folosi tehnologii biometrice pentru a duce experiența utilizatorului la un nou nivel de securitate și confort.”

Continental este deja unul dintre liderii soluțiilor de acces bazate pe dispozitive inteligente pentru producția de serie de către marii producători de automobile. Inovațiile din mașina demo de la CES arată ce va fi posibil în viitorul foarte apropiat.

Automobilul evoluează rapid într-un vehicul definit de software. Tot mai multe funcții sunt bazate pe software. Pentru a se asigura că dezvoltarea funcționalităților, noile tehnologii și sistemele inovatoare de asistență nu fac oamenii să se simtă inconfortabil, o interacțiune armonioasă, omogenă și, mai presus de toate, intuitivă cu automobilul este esențială pentru o experiență pozitivă a utilizatorului: pentru bunăstarea ocupanților, pentru sentimentul lor de confort și, nu în ultimul rând, pentru siguranță.

HMI – această abreviere este crucială pentru succesul conceptelor de mobilitate, astăzi și mâine. Interfețele om-mașină (Human Machine Interfaces) reprezintă cheia interacțiunii intuitive între utilizatori și vehicul. Experiența utilizatorului începe atunci când se apropie de vehicul și beneficiază de asistență chiar înainte de a intra în el. HMI exterior cu feedback audio și vizual este esențial pentru a confirma starea vehiculului și pentru a gestiona astfel cooperarea dintre vehicul și utilizator.

Vehiculul inteligent de la Continental se concentrează tocmai pe acest prim contact crucial între oameni și mașinile lor. Pentru a realiza acest lucru, folosește avantajele recunoașterii biometrice, așa cum este familiar de recunoașterea facială folosită de multe aplicații pentru smartphone, de exemplu. Pentru succesul viitoarelor sisteme de interacțiune inteligente, este esențial ca clienții să fie deja obișnuiți cu anumite experiențe ale utilizatorului din alte contexte și, de asemenea, să aștepte astfel de soluții de confort de la un produs premium, cum ar fi o mașină. Cu toate acestea, vehiculul inteligent merge mai departe decât generațiile anterioare de smartphone-uri: anticipează intențiile utilizatorului, înțelege contextul și personalizează interacțiunea.

O gamă largă de funcții sunt posibile în contextul relației vehicul-utilizator pe baza datelor biometrice. Printre altele, mașina demo a Continental demonstrează detectarea abordării (mașina detectează persoanele care se apropie), identificarea utilizatorului (mașina identifică persoanele autorizate prin recunoașterea facială), recunoașterea intenției (mașina recunoaște intenția unei persoane care se apropie, de exemplu interpretând o mișcare a mâinii în apropierea ușii) și acces intuitiv la portbagaj (portbagajul se deschide automat când o persoană autorizată privește în direcția hayonului pentru o anumită perioadă de timp). În prima generație a acestei inovații, impulsul de deschidere este încă declanșat de o mișcare ușoară în direcția barei de protecție spate.

Pentru aceste funcții, Continental combină algoritmi de inteligență artificială și senzori pentru vehicule care sunt deja disponibili în mașină, pentru diverse aplicații. De exemplu, ca parte a sistemului de acces bazat pe dispozitive inteligente de la Continental, camerele CoSmA la 360 de grade care permit funcționalități de parcare pot fi, de asemenea, utilizate împreună cu senzori radar cu bandă ultra-largă pentru a detecta și identifica oamenii.

Mașina demonstrativă care va fi prezentată la CES prezintă tehnologii practice și, în unele cazuri, deja dovedite, pe care Continental le dezvoltă continuu pentru a răspunde noilor cerințe și așteptări ale clienților. De asemenea, abordează provocări specifice, cum ar fi protecția datelor cu caracter personal și gestionarea optimizată a consumului de energie, pentru a evita descărcarea bateriilor. Conexiunea la un cloud securizat face posibilă integrarea „over the air”, de la distanță, de noi funcții inteligente în vehic pe întregul ciclu de viață al unei mașini.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top