Compania Continental şi producătorul chinez de baterii pentru autovehicule CITC (Sichuan Chengfei Integration Technology Co., Ltd.) au pus bazele unui joint venture pentru dezvoltarea şi producţia sistemelor de baterii de 48 de volţi pentru maşinile cu tehnologie mild hibryd.
Contractul de asociere a fost semnat săptămâna trectă, la Shanghai, iar în noua companie Continental deţine 60% din acţiuni, iar CITC, 40%. Aceasta va opera la nivel global, devenind astfel furnizor pentru clienţi din Europa, America de Nord, China şi alte pieţe asiatice. Locaţia planificată a sediului companiei este în Changzhou, în apropiere de Shanghai, operaţiunile urmând să înceapă la mijlocul anului 2018.
“Includerea operaţiunilor cu sisteme de baterii de 48 de volţi este un pas strategic important pentru Continental şi unul care va consolida şi mai mult poziţia noastră de furnizor pe piaţa tehnologiilor de tip mild hybrid, aflată în creştere rapidă. În CITC am găsit un partener a cărui subsidiară CALB oferă condiţiile ideale pentru acest joint-venture. CITC ne permite accesul pe extrem de semnificativa piaţă chineză. De asemenea, are potenţialul de a se impune în faţa concurenţei internaţionale şi de a deveni un furnizor global în producţia de baterii”, a subliniat directorul executiv al Continental, dr. Elmar Degenhart.
La rândul său, Xiaoqing Shi, preşedintele consiliului de administraţie şi directorul general al CITC, a arătat că o colaborare cu Continental în sectorul sistemelor de baterii de 48 V reprezintă un pas important pentru strategia CITC de extindere globală pe piaţa bateriilor litiu-ion.
“Continental şi CITC se angajează să ofere soluţii de economisire a energiei şi de reducere a emisiilor de carbon, pentru a satisface cererea consumatorilor globali în domeniul vehiculelor eficiente din punct de vedere energetic”, a punctat Xiaoqing Shi.
CITC este deţinută de AVIC (Aviation Industry Corporation of China), filiala sa CALB (China Aviation Lithium Battery Co., Ltd.) având o vastă experienţă în dezvoltarea şi producerea de celule litiu-ion.
Noul joint venture va permite Continental să ofere, dintr-o singură sursă, sistemul mild hybrid de 48 de volţi, care a fost introdus în producţie la începutul anului trecut. Sistemul permite o reducere semnificativă a emisiilor de CO2 şi a altor emisii nocive, la un cost relativ scăzut, atât pentru motoarele pe benzină, cât şi pentru cele diesel.
Continental şi CITC anticipează că, în 2025, aproximativ 14% din toate vehiculele noi din întreaga lume vor fi echipate cu sistemul mild hybrid.
Prin parteneriatul celor două companii va fi dezvolta şi va fi produsă o platformă pentru baterii pentru toate topologiile convenţionale de 48 de volţi (P0, P2, Px) până la 25kW. Celulele vor fi furnizate de CALB, în timp ce contribuţia companiei Continental vine sub forma unui sistem de gestionare a bateriilor care include un software de bază. Asociaţia va integra componentele în sistemele de baterii, va efectua lucrări de dezvoltare specifice clienţilor şi va integra sistemele în vehicule. Noul joint venture va oferi şi asistenţă constructorilor auto care achiziţionează numai componente individuale ale sistemului de 48 de volţi, cum ar fi bateriile sau sistemul de gestionare a acestora.
Sistemul Continental de 48 de volţi oferă funcţii care anterior erau disponibile numai în costisitoarele sisteme hibride de înaltă tensiune. Acestea includ coasting (oprirea motorului în timp ce autovehiculul este în mişcare), pornirea foarte rapidă a motorului (recuperarea energiei de frânare).
Această tehnologie suplimentează sursa de alimentare de 12 V existentă la bord cu una de 48 V, care cuprinde trei componente: o baterie litiu-ion de 48 volţi, a cărei performanţă este centrală pentru o recuperare eficientă; un motor electric cu convertor AC/DC integrat, care înlocuieşte dinamul; un convertor de tensiune (convertor DC/DC) pentru schimbul de energie între cele două surse de alimentare de la bord.
Sistemul de 48 de volţi al companiei Continental permite o reducere a consumului mediu şi a emisiilor de CO2 în condiţii reale de conducere cu până la 21% în motoarele pe benzină şi cu până la 9% în cazul motoarelor diesel. În cazul motoarelor diesel, emisiile de oxid de azot (NOx) pot fi, de asemenea, reduse semnificativ. Sistemul Continental a intrat pentru prima dată în producţie în 2017 pe modelele Renault şi Audi. Alte lansări pe piaţă pentru motoare diesel şi pe benzină sunt planificate în Europa, China şi America de Nord.
Celulele litiu-ion sunt o tehnologie eficientă, sofisticată şi economică pentru bateriile mici de 48 de volţi ale sistemului mild hybrid. În schimb, bateriile de înaltă tensiune pentru vehiculele electrice necesită un salt tehnologic, datorită cerinţelor ridicate privind densitatea energetică, costul şi performanţa. Potrivit experţilor în baterii, acest salt tehnologic ar putea reuşi în câţiva ani, datorită celulelor cu acumulator solid.