Deși a câștigat de două ori consecutiv premiul motorul anului la categoria sa, propulsorul 1.4 TSI cu supraalimentare dublă poate deveni istorie. Se pare că este prea scump pentru a fi rentabil.
Aparut prima oara sub capota versiunii GT a fostei generatii Volkswagen Golf, motorul dublu supraalimentat produs de nemti folosea un compresor si o turbina pentru a genera un flux constant de cuplu si a elimina fenomentul de turbo lag.
Strategia inginerilor VW de a folosi un compresor la turatii mici si medii si o turbina pentru zonele superioare de turatie s-a dovedit a fi o alegere foarte buna, motorul fiind apreciat pentru liniaritatea sa. In prima versiune (cea care a debutat pe Golf GT) motorul producea 170 CP, pentru ca a doua generatie (lansata pe VW Scirocco) sa scada puterea totala la 160 CP.
Din pacate, o analiza de costuri efectuata de departamentul economic VW a dezvaluit faptul ca nivelul sau de complexitate genereaza costuri prea mari, greu de justifica in fata clientilor. Momentan, Volkswagen incearca sa dezvolte un motor cu aceleasi caracteristici, dar fara aportul compresorului.
Citeste testul cu VW Scirocco 1.4 TSI 160 CP