Cota Dacia a urcat la aproape 20% din vânzările grupului Renault

Renault

În contextul în care vânzările Renault au scăzut cu 5,3% în 2021, iar cele ale Dacia s-au majorat cu 3,1%, marca românească devine un „motor de creștere” pentru grupul francez.

Conform datelor furnizate astăzi de grupul Renault odată cu prezentarea rezultatelor comerciale pentru 2021, compania franceză, cu toate mărcile sale, a înregistrat un recul cu 4,5% al vânzărilor.

Cele 2,69 milioane de mașini vândute de grupul francez includ 1,69 milioane aparținând mărcii Renault, 537.095 Dacia, 385.208 Lada, 57.480 Renault Samsung Motors, 15.999 Jinbei&Huasong, 4.169 Eveasy, 2,658 Alpine și 183 AvtoVaz.

Aceste valori arată o creștere a cotei deținută de Dacia în cadrul grupului francez de la 18,45% în 2020 până la 19,92% în 2021, coroborată cu o scădere a cotei mărcii Renault de la 63,37% în 2020 până la 62,81% în 2021.

În acest context, Denis Le Vot, directorul general al mărcilor Dacia și Lada din cadrul grupului consideră că „Dacia este în prezent un adevărat motor de creștere pentru Renault Group. 60% dintre cumpărătorii de vehicule Dacia provin din afara grupului, în timp ce 75% dintre posesorii de Dacia rămân fideli mărcii atunci când cumpără o nouă mașină în locul celei vechi”.

Totodată, oficialul a explicat că majorarea vânzărilor Dacia are loc „în special datorită versiunilor superioare de echipare ale modelelor. Creșterea vânzărilor şi a cotelor de piaţă confirmă faptul că Dacia atrage o categorie tot mai largă de clienți. În 2022, Dacia deschide un nou capitol din istoria sa. Punerea în aplicare a planului nostru strategic se materializează în principal prin lansarea comercială a modelului Jogger şi prin introducerea noii identități de marcă”.

Francezii mizează pe electrificare

Renault confirmă trecerea rapidă către electrificare cu o creștere a mixului său de vehicule 100% electrice (EV) și hibride de 52% din vânzările de retail în Europa. Gama E-Tech reprezintă 30% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2021.

Tot în Europa, Renault se află pe podiumul EV în Franța (lider), în Italia (poziția a 2-a) şi în Germania (poziția a 3-a). Lansat în 2012, Renault Zoe își menține poziția de lider de piață în segmentul EV din Franța și ocupă locul 2 în Europa.

Renault s-a concentrat anul trecut pe dezvoltarea mixului pozitiv de prețuri, aplicând strategia „Valoare înaintea volumului”. Acest lucru a început înaintea crizei de componente electronice determinată de pandemie și reprezintă o progresie reală a vânzărilor contributive.

Recucerirea segmentului C a început cu succes și datorită noului Renault Arkana. De la începutul comercializării sale europene în iunie, comenzile au ajuns la peste 60 000 de unități în Europa, inclusiv 56% în versiunea E-Tech. Vânzările din segmentul C au crescut de la 22 % la 25 % din vânzările totale de retail Renault.

Piețele din afara Europei reprezintă acum 44% din vânzările producătorului auto (+2 puncte față de 2020) și se concentrează mai mult pe profit. Lansarea noului Renault Duster a contribuit la succesul strategiei noastre și a înregistrat vânzări mari: 41.000 de unități în Rusia (+31%), 22.000 de unități în Brazilia (+15% față de 2020), 6.200 de vânzări în Mexic (+55% față de 2020) și 9.100 de vânzări în Columbia (+34% față de 2020).

În India, noul Renault Kiger este un succes, cu 29.000 de unități vândute. Reprezentând deja 30% din vânzările Renault, confirmă strategia de „upselling” a Renault pentru această piață.

Renault pe piața din România

Pe o piață în scădere cu peste 5%, Renault a înmatriculat în România 10.144 de vehicule (autoturisme + vehicule comerciale), înregistrând o cotă de piață de 7,3% (-0,8 puncte față de 2020). Cel mai vândut model al mărcii rămâne Renault Clio, cu un volum total de 2.945 unități. Urmează Captur și Megane cu 2.017 unități, respectiv 1.765 unități, încadrându-se în top 15 modele, cu o cotă de piață cumulată de 5,6%.

Gama de vehicule utilitare ușoare a mărcii franceze a fost completată anul trecut, prin lansarea noilor modele Express – aflat la prima generație, Kangoo și Trafic.

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, cunoaște un succes și în România, reprezentând 23% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 372 de unități (5% cotă de piață, locul 3 mărci importate), din care 347 Zoe și 25 Kangoo Z.E. În zona de vehicule hibride și hibride cu încărcare la priză (PHEV), Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 1.521 de unități, din care 905 Captur, 397 Arkana și 219 Clio. În cazul modelului Arkana, cel mai recent SUV al mărcii, lansat în aprilie 2021, 1 din două vehicule vândute este în versiune E-Tech.

– Vânzările mărcii Dacia la nivel mondial au crescut cu 3,1%
– În România au fost înmatriculate anul trecut 121.208 autoturisme noi

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top