Marca Dacia, deținută de grupul francez Renault, a înregistrat o scădere cu 12,8% a înmatriculărilor de mașini noi.
În primele două luni ale anului 2021, europenii au înmatriculat 564.733 de autoturisme Dacia, cu 12,8% mai puține decât cele 62.747 de unități raportate în ianuarie – februarie 2020.
Conform statisticii Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), marca românească a avut una dintre cele mai mici scăderi dintre toate brandurile prezente în Europa. Pentru comparație, Volkswagen a înregsitrat un recul de 27,3%, Opel de 30,9%, Hyundai de 27,6%, iar Ford de 24,4%. Chiar și marca princiaplă a grupului Renault a raportat o scădere importantă, de 31,6%.
Scăderi mai reduse decât cea a Dacia au fost înregistrate doar de Jeep (-9,5%) și Porsche (-2,8%), în timp ce creșteri ale înmatriculărilor au raportat doar mărcile Alpine (+29,7%) și smart (11,8%).
Cu o piață europeană totală care a scăzut cu 23,1%, de la 1,91 milioane de unități în 2020 până la doar 1,49 milione în acest an, Dacia a reușit să-și majoreze puternic cota de piață. Dacă în primele două luni din anul trecut marca românească deținea 3,1% din totalul vânzărilor de autoturisme, acum cota de piață a urcat la 3,5%.
Deși nu joacă încă în liga mare, alături de branduri ca Volkswagen, Peugeot sau Renault, marca Dacia are în acest moment o cotă de piață mai mare decât Seat (3,4%), Volvo (2,6%) sau Nissan (2,5%) și este la egalitate cu Hyundai (3,5%).
– Dacia Logan este vândută sub numele Renault Taliant pe piața din Turcia
– Producția Dacia și Ford a pierdut deja 17.000 de mașini din cauza crizei semiconductorilor