Centrele urbane, centrele de comerț și de cultură sunt puncte de interes pentru drumurile zilnice pe care le facem.
Porțiuni importante din zonele centrale ale orașelor sunt dedicate drumurilor și străzilor, dar, cum majoritatea dintre noi am condus măcar o dată sau am fost nevoiți să trecem prin centrul orașului, cu siguranță ați observat că niciodată traficul nu este unul lejer. Din păcate, extinderea drumurilor nu pare să fie soluția optimă și răspunsul la aceste probleme.
La nivelul său cel mai fundamental, de fiecare dată când trebuie să mergem într-un loc ne încadrăm în scenariul “door-to-door” și încercăm să găsim care este cea mai bună opțiune de călătorie pentru a ajunge de la locația actuală la destinația finală. Un sistem de sharing trotinete electrice ne oferă un vehicul ușor, alimentat deja, care nu poluează, foarte silențios, ușor de condus și strecurat prin traficul aglomerat și pentru care nu trebuie să ne facem griji că nu găsim un loc de parcare. Poate fi astfel o alternativă inteligentă și mai economică pe termen lung la transportul clasic.
Economie de timp cu primul km / ultimul km
Cea mai buna soluție de transport este întotdeauna cea care vă duce dintr-un loc în altul cel mai rapid și cu costurile cele mai mici. Pentru majoritatea locuitorilor din orașele mari și aglomerate, drumurile zilnice implică, de obicei, un singur mijloc de transport dar care are și componente de tip “primul km” și “ultimul km”, adică care implică și mersul pe jos.
De exemplu: mergeți pe jos până la stația de metrou cea mai apropiată de casă (primul km), apoi luați metroul până la stația cea mai apropiată de birou și de acolo mergeți iar pe jos până la destinația finală (ultimul km). Același lucru se întâmplă de multe ori și cu autoturismele personale, deoarece parcări se găsesc greu și de cele mai multe ori nu sunt în zona unde aveți biroul, mai ales dacă este undeva în centru. Acest concept de primul km / ultimul km are ca scop final eficiența.
Distanțele care sunt doar puțin prea mari pentru a merge pe jos sunt de obicei prea scurte pentru a conduce sau pentru a aștepta un alt mijloc de transport în comun. Ambele soluții necesită timp, fie mergând pe jos, fie aștepând următorul autobuz / tramvai. Acesta este momentul în care o soluție de sharing trotinete electrice intră în discuție. Nu veți avea nevoie să căutați locuri de parcare, nu trebuie să așteptați în traficul aglomerat. Pur și simplu ieșiți de la metrou, luați trotineta electrica, mergeți până la birou și acolo o lăsați pentru următoarea persoană care o să aibă nevoie de ea. Economia de timp pe care o veți face în acest mod va fi una substanțială.
Spații de parcare și poluare
Gândiți-vă ce ar însemna eliminarea autoturismelor de pe șosea în cazul în care vor apărea situații în care transportul pe trotinete va deveni o solutie competitivă contra automobilelor. Nu numai că ar însemna drumuri mai puțin aglomerate dar și aerul va fi mai puțin poluat, iar nevoia de locuri de parcare ar scădea.
Acest lucru ar mai conduce la o consecință interesantă pe termen lung: deoarece ar exista o cerere mai redusă pentru spații de parcare, prețurile ar scădea, ceea ce ar face ca parcările să fie mai puțin profitabile și astfel poate s-ar elibera spațiul pentru alte amenajări, cum ar fi spațiile verzi. Spațiul verde ajută la înfrumusețarea orașului și la reducerea poluării.
Afordabilitate
Poate că una dintre caracteristicile cele mai convingătoare ale trotinetelor electrice în sistem ride-sharing este cât de accesibile sunt pentru majoritatea oamenilor. De exemplu, în SUA vă costă 1$ să deblocați trotineta electrică și apoi numai 0.15$ pe minut, cel puțin acestea fiind valabile pentru cele mai mari servicii de acest gen, Bird și Lime.
Așadar în SUA, o călătorie medie înseamnă numai câțiva dolari, ceea ce înseamnă mult mai puțin decât costul benzinei sau motorinei și al parcării. Același lucru se poate aplica și în România și ar putea fi un succes, mai ales că la noi costul carburantului este foarte mare. De asemenea, nu veți mai cheltui bani pentru a achiziționa singuri o trotinetă.
Potrivite pentru tranzit
Pentru o soluție de ride-sharing, o trotinetă sau un scuter electric în combinație cu transportul în comun poate fi cea mai bună soluție de transport. Acestea au motor electric, astfel încât nu este necesar să depuneți efort. Sunt mici, așadar nu ocupă mult loc de parcare, sunt electrice deci nu fac zgomot și nici nu poluează. Sunt suficient de rapide pentru a vă deplasa rapid până la destinația dorită, dar nu atât de rapide încât să fie periculoase.
Așadar, pentru a concluziona, ce părere aveți, credeți că un serviciu de ride-sharing trotinete sau scutere electrice ar putea funcționa și în Bucuresți? Sunt oamenii de aici deschiși la astfel de soluții care să îi ajute să economisească timp și bani?