Propulsia electrică este cel mai simplu mod de propulsie neconvențional. Un motor electric sincron sau asincron montat pe puntea față (VW e-Golf, e-Up, Nissan Leaf, Renault Zoe, Mercedes-Benz B 250 e) sau pe puntea spate (BMW i3 și smart Electric Drive) antrenează roțile motoare față sau spate prin intermediul unei cutii automate cu o treaptă. Bateriile Li-Ion de mare capacitate sunt amplasate între punți sau în fața punții din spate pentru o distribuție optimă a maselor.
Bateriile se pot încărca de la prize normale de 220V într-un timp destul de lung de 7-10 ore, dar și mult mai repede de la stații de încărcare speciale care dispun de o puterecuprinsă între maxim 43 kWh (curent alternativ) și 120 kWh (curent continuu). Bate- riile moderne au un sistem de management al temperaturii care evită supraîncălzirea lor. Toate sistemele auxiliare cum ar fi compresorul de aer condiționat sau servofrâna sunt electrice, iar pentru încălzirea habitaclului există o pompă de căldură. Multe modele au moduri Eco de conducere care prelungesc cu câțiva zeci de kilometri autonomia mașinii. Noile baterii Li-Ion cu o densitate de energie mai mare au mărit considerabil autonomia. BMW i3 și VW e-Golf promit 300 km autonomie, Renault Zoe și noul Nissan Leaf 400 km, iar noul Ampera-e peste 500 km.
BMW i3/i3s
BMW a aplicat un facelift la 3 ani de la lansare. A dispărut versiunea cu baterie mică, fiind oferită acum doar noua baterie de 33 kWh și o versiune sportivă i3s. Atât i3 cât și i3s sunt disponibile și în versiunea cu range extender. i3s are 10 CP și 20 Nm în plus (184 CP, respectiv 270 Nm), gardă la sol redusă cu 10 mm și jante de 20 inch mai late cu 20 mm. Au fost operate și câteva modificări estetice și de echipamente.
Kia Soul EV
Compactul SUV-MPV de lifestyle de la Kia dispune de o baterie mare de 27 kWh care îi conferă o autonomie foarte bună, de 212 km. Spațiul interior e generos, iar portbagajul e chiar mai mare decât la versiunea convențională. Oferă mult confort și are o echipare standard completă care include printre altele navigație și scaune ventilate și încălzite.
- 112 CP baterie de 27 kWh autonomie de 212 km
Mitsubishi iMiEV
Lansat în 2009, a fost printre primele mașini electrice de serie, iar între timp prețul a fost redus. Motorul electric de 67 CP și 196 Nm propulsează mașina grea de 1.070 kg cu o viteză maximă de 130 km/h.
- 67 CP baterie de 16 kWh autonomie de 160 km
Renault Zoe
Are la bază o platformă de Clio, dar modificată substanțial, cu un ecartament mai lat și un design de sine stătător. Zoe poate fi comandat în două versiuni: Z.E. 22 cu bateria mai mică de 22 kWh și Z.E.40 cu bateria mai mare, de 41 kWh. Cu noua baterie de 41 kWh lansată anul acesta, Zoe Z.E 40 oferă o autonomie de 400 km, Viteza maximă este limitată la 135 km/h, iar accelerația 0-100 km/h durează 13,2 sec la ambele versiuni. Zoe nu este un hothatch, dar bateriile amplasate sub podea conferă o bună echilibrare a maselor și nu afectează volumul portbagajului, cuprins între 338 și 1.225 litri.
- 92 CP baterie mai mare, de 41 kWh autonomie ciclu NEDC 400 km
Renault Kangoo ZE
Kangoo Maxi ZE combină volumul uriaș de încărcare de 4.600 litri cu o autonomie electrică de 170 km, conferită de bateria de 22 kWh. Motorul dezvoltă 60 CP și 226 Nm. În 2018 vine noua baterie de 33 kWh.
- 60 CP baterie de 22 kWh autonomie de 170 km volum util 4.600 litri
Renault Twizy
Conceptul e genial oferind 1+1 locuri. Versiunea de top Twizy Urban 80 dezvoltă 18 CP, iar bateria de 6,1 kWh îi conferă o autonomie de 100 km.
- 18 CP baterie de 6,1 kWh autonomie de 100 km
Mercedes-Benz B 250 e
Sistemul de propulsie este realizat împreună cu Tesla. Motorul electric de 179 CP și 340 Nm împinge viguros minivanul greu de 1.725 kg, care oferă cinci locuri full-size. Bateria de 28 kWh montată în podea în dreptul locurilor spate conferă o autonomie de aproape 200 km. Trenul de rulare se poate seta în modurile E+ (Economy Plus), E (Economy) și S (Sport), iar cutia automată cu o treaptă poate funcționa în modurile D Auto, D+, D și D-, în ultimul mod recuperarea energiei fiind cea mai eficientă.
- 179 CP și 340 Nm baterie de 28 kWh autonomie NEDC 200 km
Smart fortwo Electric Drive
Smart este singura marcă care are versiuni electrice pentru toate modelele. Noile versiuni fortwo și forfour ED sunt propulsate de același motor electric cu 81 CP și 160 Nm. Viteza maximă este de 130 km/h, iar autonomia de 160 km, cu un consum de 12,9 kWh/100 km. Bateria Li-Ion de 17,6 kWh poate fi încărcată de la prize de curent alternativ de 3,6 kWh de la 20 la 100% în 3,5 ore. Din 2018 va fi disponibil un încărcător rapid de curent alternativ de 22 kWh care permite încărcarea în doar 45 minute.
- 60 kW baterie de 17,6 kWh, autonomie 160 km accelerație 0-100 km în 11,5 sec.
Opel Ampera-e
Cu o lungime de 4,17 m, Opel Ampera-e se laudă cu o autonomie record de peste 500 km. Motorul electric dezvoltă 204 CP/360 Nm și este alimentat de o baterie Litiu-Ion LG-Chem de 60 kWh, montată sub podea. Fratele mai mic al fostului Ampera accelerează de la 0 la 100 km/h în 7 sec. (80-120 km/h în 4,5 sec.) și dispune de tracțiune față, portbagajul măsurând 381 litri.
- 0-50 km/h în 3,2 sec. 60 kWh autonomie 500 km
Tesla Model S
Numărul versiunilor a fost restrâns fiind disponibile acum patru, la fel ca la Model X: 75 D cu tracțiune spate, 75 D, 100D și versiunea de performanță P100D cu tracțiune integrală. P100D cu pachetul Ludicrous atinge 100 km/h în doar 2,7 secunde. Autonomia variază între 490 și 613 km. Opțional, pentru 9.600 euro se poate comanda sistemul AutoPilot care permite conducerea full-autonomă.
- 320-700 CP baterie de 75 sau 100 kWh autonomie 490-613 km
Tesla Model 3
Noul model este marea atracție pe piața electricelor. Producția a început în SUA cu bateria mai mare de 70 kWh ce conferă o autonomie de 500 km și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,1 sec, disponibilă la prețul de 44.000 USD. 35.000 USD va costa versiunea de bază cu baterie de 50 kWh, care va avea o autonomie de 355 km. Versiunile cu tracțiune integrală intră în producție în martie. 2018. Primele comenzi pentru Europa vor fi onorate începând cu mijlocul lui 2018.
- baterii de 50 și 70 kWh preț de bază 35.000-44.000 USD autonomie 355-500 km
Tesla Model X
Model X, primul SUV din istoria Tesla, preia platforma lui Model S și oferă până la șapte locuri pe trei rânduri de scaune și două portbagaje generoase. Configurația cu 7 scaune costă extra 3.100 euro, iar cea cu 6 scaune individuale 6.900 euro. Lungimea măsoară 5,02 m, cu 5 cm mai mult decât în cazul lui Model S. Ușile tip șoim se deschid în sus (30 cm deasupra plafonului) și oferă un acces facil, inclusiv în locuri înguste. Sunt disponibile patru versiuni: 75 D cu tracțiune spate, 75 D, 100D și versiunea de performanță P100D cu tracțiune integrală. P100D cu pachetul Ludicrous atinge 100 km/h în doar 2,9 secunde. Autonomia variază între 417 și 565 km.
- configurație cu 5,6,7 locuri baterie de 75 sau 100 kWh autonomie 417-565 km
VW e-up
Cu bateriile amplasate în podea între punți, E-up are un centru de greutate coborât și o distribuție ideală a maselor, fiind mai plăcut la condus decât versiunea cu motor clasic. Motorul de 82 CP conferă performanțe bune, iar bateria de 18,7 kWh asigură o autonomie maximă de 160 km.
- 82 CP baterie de 18,7 kWh autonomie de 160 km 0-100 km/h în 12,4 secunde
VW e-Golf
Odată cu faceliftul gamei, e-Golf a primit o baterie mai mare, de 35,8 kWh, față de 24,2 kWh în trecut, care i-a extins autonomia de la 200 la 300 km. De asemenea, motorul este acum mai puternic dezvoltând 136 CP și 290 Nm. 136 CP baterie de 35,8 kWh autonomie 300 km 0-100 km/h 9,6 s
- 136 CP baterie de 35,8 kWh autonomie 300 km 0-100 km/h 9,6 s
Nissan Leaf
Noul Leaf este în sfârșit o mașină foarte frumoasă, adoptând noul limbaj de design Nissan, cu grila V-Motion de la Micra și Qashqai, și preia multe din elementele conceptului IDS cu forma inovatoare a montantului spate și stopurile bumerang. Motorul dezvoltă 150 CP și 320 Nm fiind cu 40% mai puternic, iar bateria de 40 kWh promite o autonomie NEDC de 378 km. Vine și cu două tehnologii inovatoare: ProPILOT și e-Pedal.
- 150 CP baterie de 40 kWh autonomie 378 km tehnologie e-pedal