De aici a început revoluția! A fost scânteia care a aprins serios focul propulsiilor alternative. A fost semnalul că lumea auto nu stă doar în motoarele cu ardere internă.
Concret, automobilele la care acum ne referim ca fiind hibride clasice aveau un sistem de propulsie complex, format (de obicei) dintr-un motor termic, unul electric şi un bloc de acumulatori. Motorul electric avea rolul de a propulsa vehiculul pe distanţe scurte şi la viteze moderate.
Motorul termic încărca bateria de acumulatori (nu puteau fi încărcaţi de la o sursă de energie externă, ca la hibridele plug-in) sau putea suplimenta fluxul de putere în sarcină. Existau şi excepţii, sistemele MildHybrid, care nu puteau fi puse în mişcare doar prin intermediul motoarelor electrice de tracţiune, ele având doar rolul de a contribui la fluxul de putere şi cuplu motor maxim.
BMW ActiveHybrid 5
Unui sedan mare, premium, îi stă bine şi într-o configuraţie hibrid. ActiveHybrid 5 este viziunea nemţilor de la BMW şi vine cu un sistem compus dintr-un motor termic pe benzină, de 3 litri şi unul electric de tracţiune; puterea maximă combinată a celor două este de 340 CP, iar cuplul motor maxim de 450 Nm. Automobilul este echipat cu o transmisie automată cu 8 trepte de viteză, în timp ce preţul modelului depăşeşte 60.000 euro.
Citroën DS5 Hybrid4
DS5 este viziunea premium a francezilor de la Citroën. Modelul propune o versiune de top cu propulsie hibridă. Sistemul paralel este compus dintr-un motor diesel de 163 CP şi 300 Nm şi unul electric de 27 kW şi 200 Nm. Transmisia este robotizată şi are 6 trepte de viteză.
Peugeot 3008 HYbrid4 3008 este un monovolum care a încercat să introducă cu succes această soluţie de propulsie în clasa vehiculelor de familie. Unui motor HDi de 163 CP care antrenează puntea față i s-a asociat un motor electric de 27 kW care angrenează roţile din spate. 3008 HYbrid4 are trei moduri de funcţionare: Auto, Sport şi ZEV.
Mercedes-Benz S 400 h
S 400 h, generaţia precedentă, a fost primul automobil hibrid construit de Mercedes-Benz. Actualul model propune o soluţie hibrid paralelă în care este utilizat un motor V6 pe benzină, de 3.498 cmc şi 306 CP şi un motor electric de 27 CP. Transmisia automată are 7 trepte, iar cuplul motor (370 Nm + 250 Nm) este furnizat punţii spate. Acceleraţia 0-100 km/h se face în 6,8 secunde, în ciuda masei la gol de 1.925 kg.
Mercedes-Benz S 300 h
Folosind acelaşi motor electric ca şi fratele mai mare,S 400h, Mercedes-Benz S 300h îl pune alături unui motor diesel, de 2.143 cmc şi 204 CP. Puterea maximă dezvoltată de sistemul hibrid este de 231 CP, iar consumul urban promis de datele oficiale este de 4,3 l/100 km
Mercedes-Benz C 300 h
Dacă există clienţi pentru care Clasa S este prea mult, alternativa potrivită se află tot în curtea Mercedes-Benz, în persoana modelului C 300 h care foloseşte exact acelaşi sistem disponibil şi pe modelul S 300 h. Puterea maximă are aceeaşi valoare, în vreme ce consumul de motorină este cu adevărat mic, de doar 3,6 l/100 km.
Lexus NX 300h
SUV-ul NX, în versiunea hibridă, este o prezenţă elegantă, care atrage toate privirile. Folosind tehnologia Lexus Hybrid Drive, bine pusă la punct de Toyota (HSD) de-a lungul timpului, Lexus NX 300h ascunde sub capotă o mini-uzină, compusă dintr-un motor termic de 2,5 litri funcţionând în ciclul Atkinson, ce produce 155 CP şi un motor electric de tracţiune de 105 kW (143 CP), care poate funcţiona şi ca generator.
Legătura dintre cele două motoare se face printr-un mecanism planetar, care îndeplineşte rol de transmisie. Versiunile cu tracţiune integrală au suplimentar un motor de 50 kW (68 CP) pe puntea spate.
Lexus GS 300h
Este propulsat de cea de-a doua generaţie a Lexus Hybrid Drive, mai precis de motorul termic de 2,5 litri, cuplat unuia electric de 142 CP şi unei baterii de acumulatori de dimensiuni compacte. Puterea totală este de 223 CP.
Pe distanţe scurte, Lexus GS 300h poate rula doar electric (modul EV). Este disponibil în patru niveluri de echipare – Eco, Comfort, Luxury şi F SPORT şi asigură un consum mediu de benzină de 4,8 l/100 km, dar şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 9,2 secunde.
Lexus IS 300h
IS 300h a inovat prin montarea bateriei sistemului hibrid sub podeaua portbagajului. Astfel, distribuţia foarte bună a maselor i-a permis să devină un automobil dinamic, apreciat de şoferii cu veleităţi sportive şi nu numai.
Lexus RX 450h
A fost primul SUV Lexus, debutând în 1998. În 2005 avea să devină primul Lexus cu sistem de propulsie hibrid şi, totodată, primul SUV hibrid din istorie. În 2015 asistăm la apariţia celei de-a treia generaţii Lexus RX.
Sistemul de propulsie al lui RX 450h este alcătuit dintr-un motor V6 de 3,5 litri (complet revizuit, conform datelor oficiale), amplasat în faţă şi un motor electric amplasat în spate, responsabil de angrenarea punţii spatee. Noua generaţie poate fi echipată şi cu AVS (Adaptive Variable Suspension).
Lexus CT 200h
Lexus a inovat şi în segmentul premium al clasei compacte, unde a mizat pe hibridul CT 200h. Motorul termic de 1,8 litri dezvoltă 100 CP, în timp ce sistemul hibrid paralel este completat de motorul electric sincron, care suplimentează cu 60 kW şi 207 Nm, construcția fiind similară cu cea de la Prius.
Toyota Prius
Poate cel mai cunoscut automobil hibrid din lume, în special în SUA, unde s-a bucurat de un succes teribil. Motorul termic Toyota este prevăzut cu sistem de distribuţie variabilă şi funcţionează într-un ciclu special, Atkinson, ideal pentru sistemul complex de propulsie al lui Prius.
Odată cu Salonul Auto de la Frankfurt 2015 a debutat o nouă generaţie Prius, construită pe o platformă complet nouă – Toyota New Global Arhitecture. Şi sistemul Hybrid Synergy Drive are componente reproiectate şi promite un consum mixt de aproximativ 3,2 l/100 km.
Toyota Auris HSD
Auris HSD este o compactă cu 5 locuri şi un portbagaj de 360 litri care beneficiază de acelaşi sistem de propulsie cu, deja, generaţia anterioară Prius. 99 CP ai motorului termic de 1,8 litri fac pereche cu 80 CP ai celui electric, pentru un consum mediu de 3,6 l/100 km.
Toyota Yaris HSD
Yaris HSD este cel mai accesibil automobil cu propulsie hibridă disponibil pe piaţa din România, cu un preţ de pornire de 15.485 euro cu taxe. Sistemul HSD dezvoltă 100 CP şi promite să asigure modelului de clasă mică un consum mediu de doar 3,6 l/100 km, emiţând doar 82 g CO2/km.