Filozofia din spatele sistemelor de propulsie hibride de tip plug-in se ghidează după principii simple, standardizarea fiind, în cele din urmă, idealul oricărui constructor auto. Un motor termic, montat în general deasupra punții din față, fie longitudinal, fie transversal, lucrează în tandem cu una sau mai multe unități electrice, plasate între propulsorul cu ardere internă și cutia de viteze, chiar în carcasa transmisiei sau pe axa posterioară. Pentru
o repartiție ideală a maselor, bateriile litiuion sunt ascunse sub podea, de cele mai multe ori fiind grefate sub portbagaj sau șezutul banchetei posterioare. Activarea sau dezactivarea motoarelor se face automat sau la dorința șoferului, totul în funcție de modul de rulare ales. Încărcarea bateriilor se face de la prize convenționale sau de la stații de încărcare rapide, iar portul dedicat nu se bucură de o poziție unică la nivel de industrie.
BMW i8
Port-drapelul gamei ecologice “i” este un coupe veritabil cu 2+2 locuri și design spectaculos. Un motor turbo pe benzină de 1,5 litri/231 CP și unul electric de 131 CP dezvoltă o putere combinată de 362 CP, cu un consum de 2,1 l/100 km și emisii CO2 de 49 g/km. Cu ambele unități active, supercarul bavarez rulează în regim 4×4. Timpul de încărcare pentru bateriile Li-Ion de 7,1 kWh este estimat la 3 ore, în modul de rulare electric autonomia fiind de 35 km.
BMW 225xe
BMW 225xe este un monovolum Plugin Hybrid de 224 CP bazat pe Seria 2 Active Tourer. Un motor electric de 88 CP angrenează puntea din spate, iar unul termic cu 3 cilindri (1,5 litri, 136 CP) pe cea din față, în condițiile unei autonomii electrice de 41 km.
BMW 330e
BMW 330e se laudă cu un motor turbo pe benzină de 2.0 litri și 184 CP secondat de un motor electric de 88 CP, pentru o putere totală evaluată la 252 CP. Emisiile ajung la 44 g/km, iar consumul la 1,9 l /100 km. Autonomia electrică este de 40 km. Durata de încărcare pentru bateria Li-Ion de 7,6 kWh nu trece de 3 ore.
BMW 740e
740e este numele primului plug-in hybrid din istoria navei amiral bavareze, o limuzină de 326 CP cu o autonomie electrică de 41-48 km (în funcție de versiune). Consumul mixt este de 2,1 l/100 km (2,5 pentru 740Le xDrive), valoare lăudabilă pentru un turbo de 2 litri și 258 CP cuplat cu un motor electric de 113 CP. Bateria LiIon de 9,2 se încarcă în 3 ore.
BMW X5 xDrive40e
X5 xDrive40e este primul Plug-in Hybrid de serie din gama tradițională BMW. 313 CP sunt livrați de un turbo de 2 litri cu 245 CP și de un motor electric de 113 CP, montat între cutia de viteze automată cu 8 trepte și propulsorul termic. Bateriile cu capacitatea de 9,2 kWh amplasate sub portbagaj reduc volumul de încărcare cu 150 l și pot fi încărcate în 3 h 50 min. Animat de motorul electric (modul Max eDrive) X5 rulează 31 km. Motorul termic este activat automat peste 70 km/h în modul Auto eDrive, până la acest prag propulsia fiind electrică. Modul Save conservă energia din baterie.
Mercedes-Benz C 350 e
Clasa C preia rețeta de succes S 500 e și o aplică la scară redusă sub forma primei variante hibride de tip plug-in din cariera modelului de clasă medie. Un motor electric de 82 CP poate propulsa pe cont propriu C 350 e până la 140 km/h, putând lucra împreună sau independent de unitatea turbo de 2 litri și 211 CP alimentată cu benzină. Puterea totală ajunge la 279 CP, iar cuplul la 600 Nm. Autonomia furnizată de bateria Li-Ion de 6,2 kWh este de 31 km, iar încărcarea de la prizele de 230V durează 3 ore. Consumul mixt este de numai 2,1 l/100 km. Transmisia automată 7G-Tronic Plus cu șapte trepte este standard.
Mercedes-Benz GLE 500 e
Primul SUV plug-in hybrid din istoria Mercedes moștenește sistemul de propulsie de la limuzina de lux S 500 e. Echipa V6 bi-turbo de 333 CP – motor electric de 116 CP este identică, asemenea puterii combinate de 442 CP. GLE 500 e se laudă cu o autonomie electrică de 30 km și un consum de 3,3 l/100 km, cu emisii CO2 de numai 78 g/km. Bateria Li-Ion montată în portbagaj are o capacitate de 8,8 kWh.
Mercedes-Benz GLC 350 e
GLC 350 e, primul SUV plug-in hybrid premium de clasă medie, este animat de un turbo de 2 litri și 211 CP cuplat la un motor electric de 116 CP, în deja clasicele moduri de operare Hybrid, E-Mode, E-Save și Charge. Rezultatul e o putere totală de 320 CP și o autonomie de 34 km cu emisii zero. Mercedes comunică oficial un consum mediu de 2,5 l/100 km. Bateria Li-Ion de 8,7 kWh este situată sub portbagaj și se reîncarcă în 4 ore de la prizele de 230V.
Mercedes-Benz S 500 e
S 500 e este pionierul limuzinelor de lux full-hybride reîncărcabile la priză. Binecunoscutului V6 biturbo de 3 litri și 333 CP i se alătură un motor electric dezvoltat în parteneriat cu Porsche și creditat cu 116 CP, limuzina Mercedes bazându-se pe o putere totală a ansamblului de 442 CP pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde. S 500 e afișează un consum mediu de numai 2,8 l/100 km și o autonomie strict electrică de 33 km. Există patru moduri de conducere: Hybrid (tandem), E-Mode (pur electric), E-Save (păstrează nivelul curent de energie) și Charge (încărcare). Bateriile Li-Ion de 8,7 kWh pot fi încărcate în 4 ore de la prizele convenționale.
Mitsubishi Outlander PHEV
Outlander PHEV se laudă cu două motoare electrice de câte 82 CP. Acestea mimează avantajele unui sistem de tracțiune integrală. Un motor 2.0 MIVEC de 121 CP este, de asemenea, prezent, baleiajul între modurile de rulare EV, hibrid serie și hibrid paralel fiind 100% automat. Puterea ansamblului este de 203 CP. Outlander parcurge 52 km cu emisii zero, cu un consum mediu de 1,9 l/100 km. Încărcarea bateriilor se face în 4 ore.
VW Golf GTE
Best-seller-ul Golf poate fi comandat și variantă Plug-in Hybrid, creditată cu o autonomie electrică de 50 km (max. 130 km/h). GTE dezvoltă 204 CP cu ajutorul unui TSI de 1,4 litri și 150 CP cuplat la un motor electric de 102 CP. Bateria Li-Ion ascunsă sub banchetă are o capacitate de 8,7 kWh și se încarcă în 3 ore și 45 minute. Viteza maximă în modul hibrid este de 222 km/h, iar consumul mediu este estimat la 1,5 l/100 km.
VW Passat GTE
Cel mai “curat” VW Passat poartă sigla GTE și este un Plug-in hybrid de 218 CP, putere dezvoltată de un 1.4 TSI de 156 CP și de un motor electric de 115 CP. Passat GTE rulează 50 km în modul electric E-Mode. În modul Hybrid, consumul mediu nu depășește oficial pragul de 2,0 l/100 km.
Volvo XC90 T8 TwinEngine
Singurul SUV premium plug-in hibrid cu șapte locuri de pe piață combină un motor pe benzină cu numai patru cilindri, de 2 litri și 320 CP (compresor mecanic pentru plaja inferioară de turații și turbocompresor clasic activ peste 2.300 rpm) cu unul electric de 88 CP, montat pe puntea din spate. În total, ansamblul hibrid este creditat cu 408 CP și 640 Nm. Puntea din față este angrenată de unitatea termică, iar cea posterioară, de motorul electric, fiind oferită astfel, o tracțiune integrală hibridă. Consumul mediu este de 2,1 l/100 km, iar rularea în modul Pure Electric e posibilă pe distanțe de maximum 40 km. Bateria Li-Ion de 9,2 kWh se încarcă în 6 ore de la prizele convenționale de 230 V.
Volvo V60 D6 TwinEngine XC90 TwinEngine are și un frate mai mic. Propulsia este asigurată de un duet diesel-electric alcătuit dintr-o unitate termică de 2,4 litri și 220 CP, asociată unui motor electric de 68 CP montat pe puntea spate. Puterea totală atinge 288 CP, iar autonomia electrică, 50 km.
Audi Q7 e-tron
Audi A3 e-tron A3 e-tron a primit un facelift discret și cadrane de bord digitale Audi Virtual Cockpit de 12,3 inch. Sistemul de propulsie a rămas neschimbat: un TSI de 1,4 litri și un motor electric dezvoltă împreună 204 CP. Audi anunță o autonomie electrică de 50 km (maximum 130 km/h) și un consum mediu de 1,6 l/100 km. încărcare la priză 2,5-4 ore funcție coasting ce poate opri ambele motoare baterie 8,8 kWh
Audi se mândrește cu primul vehicul hibrid Plug-in cu motor diesel în șase cilindri și tracțiune integrală permanentă din lume. Un TDI de 3 litri și un motor electric compun sistemul de propulsie creditat cu o putere totală de 373 CP, un cuplu maxim de 700 Nm și performanțe pe măsură: viteză maximă 225 km/h, accelerație 0-100 km/h în 6 secunde. Și asta în condițiile unui consum neverosimil de mic de 1,7 l/100 km. Distanța ce poate fi acoperită în modul de rulare electric este estimată la 56 km.
Audi A3 e-tron
A3 e-tron a primit un facelift discret și cadrane de bord digitale Audi Virtual Cockpit de 12,3 inch. Sistemul de propulsie a rămas neschimbat: un TSI de 1,4 litri și un motor electric dezvoltă împreună 204 CP. Audi anunță o autonomie electrică de 50 km (maximum 130 km/h) și un consum mediu de 1,6 l/100 km.
Porsche Cayenne SE Hybrid
Cayenne nu putea lipsi de la masa SUV-urilor “verzi”. Versiunea plug-in hibridă este echipată cu baterii Li-Ion de ultimă generație, cu capacitatea de 10,8 kWh, reîncărcabile la prize de 230 V în 4 ore. Porsche declară un consum mediu de 3,4 l/100 km, în modul de rulare 100% electric, autonomia fiind limitată la 35 km. Același V6 de 3 litri și 333 CP găsit sub capota limuzinei Panamera SE Hybrid livrează alături de un motor electric de 95 CP nu mai puțin de 416 CP, viteza maximă declarată fiind de 243 km/h.