Cum funcționează sistemul plug-in hibrid

Filozofia din spatele sistemelor de propulsie hibride de tip plug-in se ghidează după principii simple, standardizarea fiind, în cele din urmă, idealul oricărui constructor auto. Un motor termic, montat în general deasupra punții din față, fie longitudinal, fie transversal, lucrează în tandem cu un motor electric plasat între propulsorul cu ardere internă și cutia de viteze chiar în carcasa transmisiei (BMW, Mercedes, Audi, VW) sau pe pe puntea spate (Volvo, alte modele BMW, Mini). Soluția Volvo și Mini este teoretic mai practică pentru că se obține o tracțiune integrală hibridă fără prezența arborelui cardanic. Astfel, de exemplu, XC90 T8 este singurul SUV Plug-In hibrid cu 7 locuri. Apoi, tot datorită lipsei arborelui cardanic, bateriile sunt amplasate mai central pentru o mai bună distribuție a maselor. Pentru o repartiție ideală a maselor, bateriile litiu-ion sunt ascunse sub podea, de cele mai multe ori fiind grefate sub portbagaj sau șezutul banchetei posterioare. Activarea sau dezactivarea motoarelor se face automat sau la dorința șoferului, totul în funcție de modul de rulare ales. Încărcarea bateriilor se face de la prize convenționale sau de la stații de încărcare rapidă.

BMW i8

Port-drapelul gamei ecologice “i” este un coupe veritabil cu 2+2 locuri și design spectaculos. Un motor turbo pe benzină de 1,5 litri/231 CP și unul electric de 131 CP dezvoltă o putere combinată de 362 CP, cu un consum de 2,1 l/100 km și emisii CO2 de 49 g/km. Cu ambele unități active, supercarul bavarez rulează în regim 4×4. Timpul de încărcare pentru bateriile Li-Ion de 7,1 kWh este estimat la 3 ore, în modul de rulare electric autonomia fiind de 35 km.

  • 362 CP accelerație 0-100 km/h în 4,4 sec. autonomie totală 500 km cu un plin de benzină

1

BMW 330e

BMW 330e se laudă cu un motor turbo pe benzină de 2.0 litri și 184 CP secondat de un motor electric de 88 CP, pentru o putere totală evaluată la 252 CP. Emisiile ajung la 44 g/km, iar consumul la 1,9 l /100 km. Autonomia electrică este de 40 km. Durata de încărcare pentru bateria Li-Ion de 7,6 kWh nu trece de 3 ore.

  • 252 CP, 420 Nm portbagaj redus cu 110 l (370 vs. 480 l) accelerație 0-100 km/h 6,1 s

2

BMW 225xe

BMW 225xe este un monovolum Plugin Hybrid de 224 CP bazat pe Seria 2 Active Tourer. Un motor electric de 88 CP angrenează puntea din spate, iar unul termic cu 3 cilindri (1,5 litri, 136 CP) pe cea din față, în condițiile unei autonomii electrice de 41 km.

  • 224 CP baterie Li-Ion 7,7 kWh, timp de încărcare 3 ore consum mediu 2,1 l/100 km

3

BMW 530e

Spre deosebire de 740e, 530e este disponibil doar cu tracțiune spate. Schema de propulsie este aceeași, dar motorul termic are putere diferită față de 740e. Un motor turbo de 2 litri și 184 CP este ajutat de un motor electric de 113 CP amplasat între motorul termic și cutia automată cu 8 trepte. Ansamblul livrează 252 CP și 420 Nm. Bateria de 9,2 kWh plasată sub bancheta spate (volumul portbagajului se reduce de la 530 la 410 litri) se încarcă de la o sursă trifazată în 2,9 ore și conferă o autonomie electrică de 46 km. Viteza maximă este de 235 km/h, iar accelerația 0-100 km/h durează 6,2 secunde.

  • tracțiune spate consum mediu 2,1 l/100 km autonomie electrică 46 km

4

BMW 740e

740e este numele primului plug-in hybrid din istoria navei amiral bavareze, o limuzină de 326 CP cu o autonomie electrică de 41-48 km (în funcție de versiune). Consumul mixt este de 2,1 l/100 km (2,5 pentru 740Le xDrive), valoare lăudabilă pentru un turbo de 2 litri și 258 CP cuplat cu un motor electric de 113 CP. Bateria Li-Ion de 9,2 se încarcă în 3 ore.

  • tracțiune integrală sau spate structură mixtă din oțel și plastic ranforsat cu fibră de carbon autonomie electrică 41-48 km

5

BMW X5 xDrive40e

X5 xDrive40e este primul Plug-in Hybrid de serie din gama tradițională BMW. 313 CP sunt livrați de un turbo de 2 litri cu 245 CP și de un motor electric de 113 CP, montat între cutia de viteze automată cu 8 trepte și propulsorul termic. Bateriile cu capacitatea de 9,2 kWh amplasate sub portbagaj reduc volumul de încărcare cu 150 l și pot fi încărcate în 3 h 50 min. Animat de motorul electric (modul Max eDrive) X5 rulează 31 km. Motorul termic este activat automat peste 70 km/h în modul Auto eDrive, până la acest prag propulsia fiind electrică. Modul Save conservă energia din baterie.

  • consum mediu 3,3 l/100 km trei moduri de rulare (Auto eDrive, Max eDrive, Save) viteză maximă 210 km/h

6

Mercedes-Benz C 350 e

Clasa C preia rețeta de succes S 500 e și o aplică la scară redusă sub forma primei variante hibride de tip plug-in din cariera modelului de clasă medie. Un motor electric de 82 CP poate propulsa pe cont propriu C 350 e până la 140 km/h, putând lucra împreună sau independent de unitatea turbo de 2 litri și 211 CP alimentată cu benzină. Puterea totală ajunge la 279 CP, iar cuplul la 600 Nm. Autonomia furnizată de bateria Li-Ion de 6,2 kWh este de 31 km, iar încărcarea de la prizele de 230V durează 3 ore. Consumul mixt este de numai 2,1 l/100 km. Transmisia automată 7G-Tronic Plus cu șapte trepte este standard. Este disponibil și în versiune break.

  • baterii Li-Ion cu răcire cu apă consum mediu 2,1 l/100 km portbagaj de 335 l (480 l model clasic)

7

Mercedes-Benz GLE 500 e

Primul SUV plug-in hybrid din istoria Mercedes moștenește sistemul de propulsie de la limuzina de lux S 500 e. Echipa V6 bi-turbo de 333 CP – motor electric de 116 CP este identică, asemenea puterii combinate de 442 CP. GLE 500 e se laudă cu o autonomie electrică de 30 km și un consum de 3,3 l/100 km, cu emisii CO2 de numai 78 g/km. Bateria Li-Ion montată în portbagaj are o capacitate de 8,8 kWh.

  • viteză maximă 245 km/h portbagaj 480 l (versus 690 l) cutie 7G-Tronic timp de încărcare 4 ore

8

Mercedes-Benz GLC 350 e

GLC 350 e, primul SUV plug-in hybrid premium de clasă medie, este animat de un turbo de 2 litri și 211 CP cuplat la un motor electric de 116 CP, în deja clasicele moduri de operare Hybrid, E-Mode, E-Save și Charge. Rezultatul e o putere totală de 320 CP și o autonomie de 34 km cu emisii zero. Mercedes comunică oficial un consum mediu de 2,5 l/100 km. Bateria Li-Ion de 8,7 kWh este situată sub portbagaj și se reîncarcă în 4 ore de la prizele de 230V.

  • 320 CP, 560 Nm portbagaj de 350 l (550 l model clasic) suspensie pneumatică standard cutie automată 7G-Tronic

9

Mercedes-Benz E 350 e

Este pentru prima oară când Clasa E primește o versiune Plug-In Hybrid. Aceasta se numește E 350 e și este animată de o combinație între motorul turbo pe benzină de 2 litri, ce dezvoltă 211 CP și un motor electric de 88 CP. Puterea combinată a sistemului este de 286 CP, iar cuplul maxim atinge 550 Nm., valori suficient de mari pentru a-i permite o accelerație 0-100 km/h în 6,2 secunde și o viteză maximă de 250 km/h. Bateria Li-Ion are o capacitate de 6,2 kWh, este amplasată în portbagaj, ocupând 140 litri și oferă o autonomie pur electrică de până la 33 km. Timpul de încărcare de la o priză casnică este de 3 ore.

  • 286 CP, 550 Nm consum mediu de 2,1 l/100 km accelerație 0-100 km/h în 6,2 secunde viteză maximă 250 km/h

10

Mitsubishi Outlander PHEV

Outlander PHEV se laudă cu două motoare electrice de câte 82 CP. Acestea mimează avantajele unui sistem de tracțiune integrală. Un motor termic 2.0 MIVEC de 121 CP este, de asemenea, prezent, baleiajul între modurile de rulare EV, hibrid serie și hibrid paralel fiind 100% automat. Puterea ansamblului este de 203 CP. Outlander parcurge 54 km cu emisii zero, consumul mediu fiind de 1,7 l/100 km. Încărcarea bateriilor de 12 kWh se face în 5 ore.

  • emisii 41 g/km CO2  viteză maximă 170 km/h pseudo-sistem de tracțiune 4×4 – Twin Motor 4WD

11

VW Golf GTE

Best-seller-ul Golf poate fi comandat și în variantă Plug-in Hybrid, creditată cu o autonomie electrică de 50 km (max. 130 km/h). GTE dezvoltă 204 CP cu ajutorul unui TSI de 1,4 litri și 150 CP cuplat la un motor electric de 102 CP. Bateria Li-Ion ascunsă sub banchetă are o capacitate de 8,7 kWh și se încarcă în 3 ore și 45 minute. Viteza maximă în modul hibrid este de 222 km/h, iar consumul mediu este estimat la 1,5 l/100 km.

  • 204 CP, 350 Nm cutie DSG cu șase trepte autonomie electrică de 50 km

12

VW Passat GTE

Cel mai “curat” VW Passat poartă sigla GTE și este un Plug-in hybrid de 218 CP, putere dezvoltată de un 1.4 TSI de 156 CP și de un motor electric de 115 CP. Passat GTE rulează 50 km în modul electric E-Mode. În modul Hybrid, consumul mediu nu depășește oficial pragul de 2,0 l/100 km. viteză maximă 220 km/h, accelerație 0-100 km/h în 8 sec.

  • încărcare în 4 ore și 15 min. cutie DSG cu dublu ambreiaj și șase trepte

13

Volvo XC90 T8 TwinEngine

Singurul SUV premium plug-in hibrid cu șapte locuri de pe piață combină un motor pe benzină cu numai patru cilindri, de 2 litri și 320 CP (compresor mecanic pentru plaja inferioară de turații și turbocompresor clasic activ peste 2.300 rpm) cu unul electric de 88 CP, montat pe puntea din spate. În total, ansamblul hibrid este creditat cu 408 CP și 640 Nm. Puntea din față este angrenată de unitatea termică, iar cea posterioară, de motorul electric, fiind oferită astfel, o tracțiune integrală hibridă. Consumul mediu este de 2,1 l/100 km, iar rularea în modul Pure Electric e posibilă pe distanțe de maximum 40 km. Bateria Li-Ion de 9,2 kWh se încarcă în 6 ore de la prizele convenționale de 230 V.

  • 408 CP șapte locuri full-size cutie automată cu opt trepte și tracțiune integrală

14

Volvo XC60 T8 Twin Engine

Noul SUV suedez de clasă medie folosește un sistem de propulsie asemănător celui de pe XC 90 T8, singura diferență fiind bateria mai mare, de 10,4 kWh, dispusă în tunelul central, care se încarcă de la prizele casnice în 7 ore și îi permite să ruleze în regim electric maximum 45 km. Sprintul 0-100 km/h durează 5,3 secunde.

  • baterie Li-Ion 10,4 kWh încărcare la prize de 230 V în 7 ore consum mediu 2,1 l/100 km

15

Kia Niro Plug-In Hybrid

Kia are un program consecvent pentru propulsiile neconvenționale dezvoltând o platformă independentă. Astfel, pe această platformă a debutat Kia Niro Hybrid anul trecut, anul acesta urmează Niro Plug-In Hybrid, iar în 2018 vine și versiunea electrică care va coexista în gamă cu Soul electric. Versiunea Plug-In Hybrid dispune de o baterie de 8,9 kWh care îi conferă o autonomie electrică de 58 km, una dintre cele mai mari din segment. Propulsia este asigurată de un motor termic de 1,6 litri și 105 CP combinat cu un motor electric de 44 CP, puterea combinată fiind de 141 CP. Consumul mediu oficial este de numai 1,3 l/100 km (emisii de 29 g/km CO2). Cu un preț de pornire de 33.451 euro, Niro Plug-In Hybrid este cel mai ieftin model de acest gen de pe piață.

  • 141 CP emisii de 29 g/km CO2 autonomie electrică 58 km

16

Audi Q7 e-tron

Audi se mândrește cu primul vehicul Plug-In Hybrid cu motor diesel în șase cilindri și tracțiune integrală permanentă din lume. Un V6 TDI de 3 litri și un motor electric compun sistemul de propulsie creditat cu o putere totală de 373 CP, un cuplu maxim de 700 Nm și performanțe pe măsură: viteză maximă 225 km/h, accelerație 0-100 km/h în 6 secunde. Și asta în condițiile unui consum neverosimil de mic, de 1,7 l/100 km. Distanța ce poate fi acoperită în modul de rulare electric este estimată la 56 km

  • 373 CP emisii de 50 g/km CO2 modul de rulare ideal este selectat în acord cu topografia drumului și informațiile despre trafic primite de la sistemul de navigație

17

Audi A3 e-tron

A3 e-tron a primit un facelift discret și cadrane de bord digitale Audi Virtual Cockpit de 12,3 inch. Sistemul de propulsie a rămas neschimbat: un TSI de 1,4 litri și un motor electric dezvoltă împreună 204 CP.

  • Audi anunță o autonomie electrică de 50 km (maximum 130 km/h) și un consum mediu de 1,6 l/100 km. încărcare la priză 2,5-4 ore funcție coasting ce poate opri ambele motoare baterie 8,8 kWh

18

Mini Cooper S E Countryman All4

Sistemul de propulsie al lui Countryman Plug-In Hybrid este identic cu cel de la BMW 225xe. Puntea față este antrenată de motorul turbo pe benzină în trei cilindri de 1,5 litri și 136 CP, iar la puntea spate lucrează un motor electric foarte compact, de 88 CP. Practic, vorbim de o tracțiune integrală electrică, puterea totală fiind de 224 CP. Bateriile de 7,6 kWh sunt montate în fața punții spate sub banchetă, acaparând puțin din volumul portbagajului care scade de la 450-1.390 litri la versiunile convenționale la 405-1.275 litri. De la o priză normală de 230V bateriile se încarcă în 3 ore și 15 minute, iar de la una trifazată de 3,6 kWh în 2 ore și 15 minute. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, cu 0,4 secunde mai repede decât Cooper S, și atinge o viteză maximă de 198 km/h. Ca și la BMW 330e și X5 xDrive 40e sunt disponibile trei moduri de rulare: Save, AUTOe Drive și MAX eDrive.

  • tracțiune integrală electrică autonomie electrică 40 km putere totală 224CP

19

Porsche Panamera 4 E-Hybrid/Executive

Ca și la vechea generație, rămâne în program și versiunea 4 E-Hybrid disponibilă acum și în versiunea lungă Executive. În ambele versiuni de caroserie, un motor V6 turbo de 2,9 litri și 330 CP și un motor electric de 136 CP amplasat între motorul termic și cutia automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte conlucrează, ansamblul furnizând 462 CP și 700 Nm în total. Autonomia electrică este tot de 50 km/h ca și la versiunea de top, bateria de 14 kWh cu sistem de încărcare opțional la 7,2 kWh fiind identică. De asemenea, puterea este transmisă tuturor celor patru roți, iar viteza maximă este de 278 km/h (140 km/h în mod electric).

  • Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 4,6/4,7 secunde. tracțiune integrală și suspensie pneumatică standard autonomie electrică 50 km putere totală 462 CP

20

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid/Executive

Aici nu vorbim de versiune eco în ciuda cifrelor afișate ci în primul rând de un model de performanță. Sistemul Plug-In Hybrid combină motorul V8 bi-turbo de 4 litri și 550 CP cu un motor electric de 136 CP plasat între motorul termic și cutia automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte, puterea totală a ansamblului fiind de 680 CP și 850 Nm. Bateria de 14 kWh conferă o autonomie electrică de 50 km și se poate încărca și de la surse de curent alternativ mai puternic de 7,2 kWh. Panamera Turbo S E-Hybrid este disponibil în versiunea scurtă și lungă Executive.

  • Viteza maximă în mod electric este de 140 km/h și ajunge la 310 km/h în modul hibrid, accelerația de la 0 la 100 km/h durând doar 3,2/3,3 sec.
    21

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top