Cum îți alegi un automobil sport second hand?

Dacă raţiunile economice nu sunt cele care vă limitează cumpărarea unei maşini second hand, varianta unui model sport vă poate aduce satisfacţii cu condiţia să evitaţi neplăcerile tehnice pe care le poate produce o achiziţie nepotrivită.

Numărul cailor putere creşte odată cu preţul maşinii, dar şi cu satisfacţia la volan pentru iubitorii de adrenalină. Pentru mulţi clienţi varianta cumpărării unei astfel de maşini o reprezintă vehiculele de ocazie, mai ieftine.

Totuşi, preţul maşinii nu oferă indiciile corecte asupra cheltuielilor ulterioare pe care le va avea viitorul cumpărător, dacă acesta nu este informat corect şi nu cunoaşte îndeajuns de bine istoricul maşinii oferite spre vânzare. Fiind autoturisme în a căror viaţă au existat condiţii variate de folosinţă, de întreţinere şi service, cumpărarea unei mașini sport poate fi o alegere bună sau una neinspirată.

Evitarea celei de-a doua situaţii poate fi realizată verificând minuţios câteva aspecte ce pot sugera probleme tehnice sau surse viitoare de probleme. Starea roţilor este cea care poate fi inspectată cel mai simplu prin verificare gradului de uzură al anvelopelor şi starea jantelor, acestea fiind mai scumpe decât cele ale unui autoturism obişnuit datorită dimensiunilor şi a indicilor de viteză. În plus, aceste componente arată dacă maşina a fost folosită excesiv. Starea discurilor de frână este şi ea vizibilă uşor şi, de asemenea, este importantă pentru a întregi imaginea asupra stilului de condus adoptat de fostul proprietar.

Suspensia la o maşină sport este fermă, iar starea componentelor trebuie să fie întotdeauna bună pentru a menţine în parametri buni caracteristicile maşinii, dar şi nivelul de siguranţă care poate fi vizibil afectat. Montarea componentelor aftermarket pe o astfel de maşină nu este un lucru neobişnuit şi nici nepotrivit. Excepţie fac însă exagerările pe care unii clienţi le fac cu privire la diametrul şi tipul roţilor ce pot solicita excesiv componentele direcţiei şi suspensiei. Pentru că maşina se poate să fi fost folosită cu astfel de jante şi vândută mai apoi cu cele originale, e bine să se verifice şi starea articulaţiilor, a bucşilor şi neapărat a cremalierei de direcţie – o componentă importantă şi cu un preţ pe măsură.

Motorul şi transmisia ar fi bine să nu fi fost supuse unui tratament de tuning pentru că, dacă majoritatea defectelor produse de acestea pot fi depistate la un control tehnic minuţios, nu la fel de uşor va fi de estimat apariţia lor în viitorul apropiat. Intervențiile cele mai frecvente ale tunerilor autohtoni sunt remaparea ECU şi intervenţia asupra reglajelor turbinei. Tuningul exterior trebuie să fie o condiţie eliminatorie pentru o astfel de maşină cu excepţia kiturilor montate de producător sau de o marcă consacrată în domeniu.

Prezenţa modificărilor la caroserie poate însemna personalizarea maşinii de către fostul proprietar, dar se poate datora şi unor eventuale defecte ale caroseriei, mascate mai mult sau mai puţin subtil prin acest artificiu, iar cel mai sugestiv exemplu pentru aceasta din urmă îl reprezintă componentele confecţionate din fibră de sticlă realizate şi montate de artizanii locali. La interior se poate arunca un ochi asupra pedalierului, schimbătorului de viteze şi a volanului, care ar trebui să fie cele originale şi în stare cât mai bună.

Un volan aftermarket sugerează cel mai probabil înlocuirea celui original distrus de explozia airbagului din timpul unui accident sever, iar o astfel de maşină ar trebui evitată din start. Dacă maşina ce urmează să o cumpăraţi a fost folosită la curse sau proprietarul insistă asupra notorietăţii maşinii la acest capitol, e bine să vă gândiţi la un viitor cât mai scurt al maşinii şi al riscului de a vă afla mai târziu în postura celui care plăteşte pentru anii de glorie din trecut ai maşinii, aşadar această variantă ar trebui să fie mai degrabă ocolită.

Este bine ca achiziţia unei maşini sport la mâna a doua să aibă în vedere un exemplar cât mai nou ca an de fabricaţie, dar şi ca număr de kilometri efectuaţi. Istoricul de service, şi eventual de intervenţii asupra maşinii, ar trebui să fie unul cunoscut şi prezentat onest, iar acest lucru este posibil numai la un dealer second hand de marcă, cum este Weltauto.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top