Din cauza problemelor financiare, tot mai multe agenții de turism din România ajung să aibă grave probleme. Cele mai multe se răsfrâng însă asupra clienților, iar unii dintre ei ajung chiar să piardă banii și să nu mai ajungă la destinație.
Două agenţii de turism şi-au dezamăgit deja clienţii, aflându-se în imposibilitatea de a le mai furniza pachetele turistice. Genius Travel şi Mareea Comtur au cerut, în această vară, intrarea în insolvenţă și au acuzat probleme financiare. Zeci de turiști au rămas astfel cu banii luați, dar fără vacanțe. Mai grav, Autoritatea Națională pentru Turism a retras, în vederea radierii din oficiu, a 1.384 de licențe de turism emise agențiilor turistice care nu au prezentat polița valabilă de asigurare. Încă din luna martie, Autoritatea Națională pentru Turism le-a cerut agențiilor să facă dovada că au polița de asigurare în caz de faliment sau insolvență. Cele care nu s-au conformat au fost închise.
Ce trebuie să faci înainte să cumperi un bilet de vacanță:
Verifică licenţa agenţiei
Orice operator din turism este obligat să deţină licenţă emisă de Autoritatea Naţională pentru Turism. Acest document se regăseşte pe site-ul operatorului şi are caracter permanent, atâta vreme cât respectă cerinţele legale, ne-au spus reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. De asemenea, verificați dacă agenția are un sediu. „Nu semnați niciodată un contract turistic cu o firmă doar pentru că vă oferă un preț foarte bun. Verificați, de exemplu, dacă are un sediu oficial unde să puteți să vă adresați”, îndeamnă experții KeysFin.