Mănâncă asfalt, înghite banda de circulație pe nemestecate, urcă panta fără să-și tragă suflarea, viraj după viraj, suspensia oftează, motorul dă tot ce are. Ai crede că e vorba despre vreun supercar? Ei bine, chiar este. Dar un jurnalist britanic încearcă același scenariu cu o Dacia Sandero.
“Ceva îmi spunea că mă acoperă. Că vom supraviețui împreună. Așa că piciorul meu a pus pedala de accelerație pe podea.” Este povestea spusă de un editor britanic, de la Autocar, care și-a pus toată încrederea în Dacia Sandero cu motor pe benzină de 0.9 litri, în timp ce rula cu 85 km/h pe o șosea virajată din Țara Galilor.
Dacia Sandero va arăta ca un OZN? Așa a desenat-o un designer!
Dacia românească este cea mai ieftină mașină de pe piața britanică. Versiunea condusă de jurnalistul britanic este una de top, cotată la 8.800 de lire sterline, cu linie de echipare Essential. Are conexiune Bluetooth, radio DAB, geamuri electric, închidere centralizată, două porturi USB și aer condiționat, care este opțional în gamă.
Este silențioasă și confortabilă, spune cel care o testează și oferă spațiu interior suficient. “Nu ar fi deloc un subiect potrivit pentru bancurile care vizează mașinile ieftine. Pentru că se descurcă în orice împrejurare de rutină și pentru că, având în vedere prețul, este de-a dreptul genială.” Dar este și distractivă? A fost tentat să spună “nu”. Mașina pare prea moale, prea lentă, deși motorul în trei cilindri pare să reacționeze foarte voluntar.
Un defect de fabricație îi sperie pe proprietarii de Duster de Dacia Duster, Logan și Sandero
“Dar ai nevoie de timp și să te obișnuiești cu o mașină incredibil de rapidă, cum ar fi McLaren 720S, deci, cu siguranță, ai nevoie să te obișnuiești și cu una aflată la polul opus”, explică britanicul. Iar Dacia care i se părea la început a fi lentă, letargică, a devenit… surprinzătoare. Acesta spune însă că etajarea cutiei de viteze ajunge aproape să strice Sandero.
“Cu cât conduci mai mult o mașină lentă așa cum este Sandero, cu atât mai pustiu ți se pare drumul. Mereu ești în trafic aglomerat cu un supercar, pentru că timpul de care ai nevoie să ajungi mașina din față este atât de scurt. Dar cu Sandero, îți ia o grămadă de timp, un timp în care ai drumul doar pentru tine.”
Sursă: Autocar.co.uk.