Temperaturile ridicate sunt periculoase și pentru mașină, nu doar pentru oameni. Să ne pregătim, deci, de cea mai călduroasă zi a anului și de cod roșu de caniculă.
Temperaturile ridicate anunțate de meteorologi i-au făcut pe mulți să-și facă provizii de apă și mâncare în ideea că se vor ascunde în răcoarea din casă oferită de aerul condiționat. Dar mașina din parcare va trebui să suporte toate cele peste 40 de grade și soarele torid. Mulți vor spune “e mașină, e făcută să reziste la așa ceva”. Teoretic au dreptate, dar practic sunt unele efecte ireversibile care pot avea loc.Astfel, dacă am văzut cum să ne răcorim mașina și ce să facem în caz că fierbe motorul este momentul să ne pregătim și de călduri și protecția de temperaturile ridicate .
Folosiți parasolarele! Acestea se găsesc practic peste tot, pornind de la supermarket și terminând în benzinării sau târgurile auto. Recomandarea este de a le pune în exteriorul mașinii, peste parbriz și lunetă, prinse de portiere. Vor fi mult mai eficiente decât dacă le puneți în interior deși nici această variantă nu ar fi rea.
Soluții protectoare pentru bord și tapițerie. Acestea trebuiesc aplicate seara sau dimineața. Nu vă recomandăm să le aplicați când bordul este încins. Șocul termic ar putea să facă mai mult rău decât bine. De asemenea, tapițeria de piele trebuie tratată cu soluții speciale pentru piele. Ca alternativă, încercați laptele demachiant “Doina”. Este printre cele mai bune pentru tapițeriile din piele. Serios! Sunt produse de tratare a tapițeriilor care sunt mult inferioare acestui produs.
Deșurubați și înșurubați la loc bușonul rezervorului de carburant. În mod normal există o supapă care are grijă de echilibrul baric (de presiune) al rezervorului și echilibrează presiunea atunci când se vaporizează benzina. E un truc mic, dar care nu costă nimic și reduce presiunea exercitată asupra garniturilor de etanșare a rezervorului, mai ales a garniturii de la gura superioară de vizitare, responsabilă de cele mai multe ori pentru mirosul de benzină din habitaclu (mai ales la hatch-back-uri și break-uri).
Citește continuarea aici