Cupa Suzuki, competiția monomarcă organizată de Suzuki Romania, este aproape de startul ediției 2014. Ca și la debutul său din 2013, Cupa Suzuki se va desfășura în paralel cu cele 7 etape ale Campionatului Național de Raliuri Dunlop, care va debuta cu Tess Rally Romtelecom, la Brașov, în 20-22 martie.
Filosofia Suzuki
a rămas aceeași, de a oferi piloților acreditați FRAS posibilitatea de a participa
la CNRD cu mașini care beneficiază de un echilibru perfect între performanță și
costuri.
Preţul de achiziţie şi întreţinere a unui Suzuki Swift Sport modificat conform
standardelor necesare înscrierii în campionat este estimat la circa 27.000 de euro.
Maşinile
participante în Cupa Suzuki respectă toate standardele FRAS şi FIA şi vor fi
înscrise în Clasa 9 a CNRD. Ca și la ediția de anul trecut, toate modelele vor
fi echipate cu motorul de 1,6 litri şi 136 CP, corespunzător grupei N. Surpriza
pentru Cupa Suzuki 2014 va fi dotarea mașinilor cu o suspensie nouă. Este
fabricată de același producător, Protlum, iar în urma experienței acumulate în
primul an și a testelor comune efectuate la sfârșitul lui 2013, a fost
îmbunătățită atât din punct de vedere al performanței, cât și a soluției
tehnice folosite, care conduce la reducerea timpului de staționare în parcul de
service. După colaborarea fructuoasă din 2013, Wise Motorsport a rămas, în
continuare, singurul partener autorizat de Suzuki România pentru a efectua
modificările cerute de regulament.
„Cupa Suzuki
2013 a fost un succes frumos, așa că am decis continuarea acestui proiect
ambițios. Facem eforturi mari, dar considerăm că fanii Suzuki, Campionatul
Național de Raliuri și piloții români merită această competiție. Faptul că anul
trecut mașinile noastre n-au suferit nici un abandon tehnic în cele 6 etape la
care am participat vorbește de la sine despre calitatea mașinilor noastre, așa
că anul acesta ne propunem câștigarea Clasei 9” spune Alin Radu, directorul
Suzuki România.
Ediția din 2013
a Cupei Suzuki a fost una foarte vie și spectaculoasă, întinsă pe 6 etape.
Debutul s-a petrecut la Delta Rally, la Tulcea, unde un Suzuki Swift Sport
pilotat de echipajul veteran Heintz Goellner/Dan Spuderka a fost vorleiterul
cursei din CNR. Etapa a doua s-a consumat la Cluj și, după două etape,
clasamentul Cupei Suzuki era condus de echipajul Andrei Chirteș/Marc Bancă.
Aceștia nu aveau să participle la Raliul Sibiului, etapa a 3-a, ceea ce
promitea să facă mai palpitantă lupta pentru șefia în clasamentul Cupei Suzuki.
Așa avea să se și întâmple, locul întâi fiind preluat de echipajul Călin
Bucur/Alexandru Ardelean.
Raliul Sibiului
avea să marcheze și debuturi de o mare importanță ulterioară în Cupa Suzuki.
Alex Mirea, împreună cu navigatorul Dragoș Despinoiu, a scos un rezultat
excelent, câștigând etapa, deși era prima dată oficial la volanul unui Suzuki
Swift Sport. A doua noutate a fost Mădălin Radu Arhire, care a ales să participe la Cupa Suzuki, deși în primele
etape alergase în Cupa Dacia. De altfel, el a schimbat și copilotul, partener
în Suzuki fiindu-i, acum, Radu Dumitriu, tatăl său. Etapa următoare, Raliul
Aradului avea să fie triumful echipajului Mirea/Despinoiu, care a câștigat
prima etapă la clasa 9 a CNR pentru Suzuki. De altfel, Swift-urile Sport au
monopolizat întreg clasamentul competiției arădene. Cam la fel au stat
lucrurile și în etapa următoare, la Bacău, unde câștigătorul Clasei 9 a fost
același echipaj Mirea/Despinoiu. Locul trei al grupei – și al Cupei Suzuki –
i-a revenit lui Mădălin Radu Arhire.
Raliul Iașiului
n-a făcut decât să confirme valoarea cuplului Suzuki Swift Sport – Alex Mirea.
Avându-l copilot, de data aceasta, pe Ovidiu Zaberca, Alex a dominat din nou
Clasa 9, câștigând primul loc al clasei, dar și victoria finală în Cupa Suzuki,
indiferent de rezultatul ultimului raliu. Etapa finală, Raliul Harghitei, avea
să-i revină echipajului Mădălin Radu Arhire/Radu Dumitriu care, astfel, a
terminat Cupa Suzuki pe locul second, urmat de echipajul Sebastian Gioarsa și Raluca Magdaș.