A doua generație Audi Q5 se va produce în Mexic, va fi mai ușoară și va avea în premieră și o versiune Plug-In Hybrid.
Anul 2016 marchează o ofensivă a SUV-urilor de la Audi. Începe comercializarea lui Q7 e-Tron, iar în toamnă se prezintă noile Q1 și Q5. Și să nu uităm aici și A4 Allroad care va lărgi gama noului A4.
A doua generație Audi Q5 se va construi pe platforma MLB Evo destinată modelelor cu motoare amplasate longitudinal folosită și pentru Q7, care utilizează un procent important de oțel de înaltă rezistență și aluminiu. La fel ca și vasul amiral Q7, care este mai ușor cu până la 325 kg, a doua generație Q5 va fi mai ușoară cu până la 100 kg. Fosta generație cântărea în funcție de motorizare între 1.795 kg și 1.995 kg.
Pe lângă versiunile cu propulsie convențională cu patru și șase cilindri va fi disponibilă și una Plug-In Hybrid. Audi Q5 e-Tron va combina motorul turbo pe benzină 2.0 TFSI de 252 CP cu două motoare electrice, unul de 40 kW la puntea față și al doilea de 85 kW la puntea spate. Această tehnologie a fost prezentată pe conceptul Allroad Shooting Brake la Detroit în 2014.
Ulterior, se va oferi și un diesel de top S Q5 TDI, echipat cu un V6 de 3 litri care va ajunge la circa 330 CP față de 313 CP în prezent. Versiunile cu motoare mai mici vor avea tracțiune față, tracțiunea integrală fiind oferită optional sau standard la motorizările mai puternice.
Grila singleframe tridimensională și farurile subțiri care se prelungesc până la grilă sunt inspirate de la conceptul Q6 e-Tron, farurile Matrix LED fiind opționale. Alte detalii de design sunt aripile mai evazate și capota motorului conturată mai expresiv. Linia acoperișului se termină cu un mic eleron, în timp ce în lateral se observă muchia ce pleacă de la nivelul farurilor până la stopuri.
Interiorul este inspirat de la Q7, în timp ce ergonomia provine de la noul A4. Cockpitul virtual preluat de la TT și noul A4 şi va fi disponibil optional.
Noul Q5 se va prezenta în toamnă și se va produce în noua uzină Audi de la San Jose Chiapa, Mexic.
Foto: Quattroruote