La Salonul Auto de la Paris, producătorii s-au întrecut în a anunța autonomii tot mai mari. Iar acest lucru este îmbucurător cu atât mai mult cu cât aceste baterii sunt disponibile pe mașini de volum cu prețuri rezonabile. Astfel, Opel Ampera-e promite peste 500 km autonomie, Renault Zoe 400 km, VW e-Golf și BMW i3 cu noile baterii 300 km (vezi graficul de mai jos).
Cu aceste valori, putem spune adio anxietății cauzate de autonomia redusă. În segmentul premium, trebuie să remarcăm o altă tendință pe lângă cea a modelelor Plug-In Hybrid care se înmulțesc ca ciupercile după ploaie. Tot datorită capacităților crescute de înmagazinare a energiei în noile baterii, mărcile premium pregătesc limuzine și SUV-uri full electrice cu autonomii impresionante. Primul model anunțat a fost Audi Q6, dar la Salonul Auto de la Paris Mercedes a venit cu un SUV de clasă medie construit pe o platformă modulară pe care se vor construi modele electrice de la clasa compactă până la cea de lux inclusiv SUV-uri. În 2019, un SUV de gabaritul lui Mercedes GLC va debuta pe piață, urmat de o limuzină de lux concurentă cu Tesla Model S. Și pentru că am amintit de Tesla, așteptăm cu interes și viitorul Tesla Model 3, care va debuta în toamna anului viitor. Ar fi primul model de masă al lui Tesla, care ar putea să ducă la profit firma americană.