Pe lângă faptul că s-ar vinde al dracului de bine, ar putea arăta așa: adică al dracului de… ciudat. Proiectul designerului independent Jans Slapins e genul acela de vehicul despre care nu îndrăznești să spui că e urât, pentru că ți-e teamă să nu fii catalogat drept ignorant.
Ar fi asta, dar și faptul că undeva în adângul sufletului îți place un pic motocicleta asta electrică pe care Jans Slapins a denumit-o Model M – probabil în speranța că Elon Musk se va împiedica de ea pe internet, îi va cădea cu tronc și îi va vira o sumă frumoasă în cont cu care să poată trăi liniștit până la sfârșitul vieții. În Bahamas.
Judecând după ce am văzut de la Tesla în direcția vehiculelor cu patru roți, designul lui Jans Slapins e un pic prea retro și mult prea masiv. Chiar dacă nu cântăresc puțin, mașinile de la Tesla au o eleganță și o suplețe vizuală care, să spunem doar că-i lipsește motocicletei Model T, ar fi un eufemism cras.
Avantajele propulsiei electrice pe două roți sunt evidente: Model T nu folosește o transmisie, motorul electric fiind amplasat direct pe roata din spate, livrarea puterii poate fi controlată mult mai bine, iar bateriile sunt amplasate foarte jos pe cadrul din aluminiu, coborând centrul de greutate dar eliberând și spațiul care în mod normal era folosit pentru a stoca benzina, permițându-i acum să primească obiecte voluminoase cum ar fi o cască închisă de motocicletă.
În rest, nu ar mai fi nimic special de menționat despre ceea ce Jans Slapins și-ar dori să devină Tesla Model M, toate celelalte componente fiind cât se poate de obișnuite: un far, o suspensie, un ghidon, niște oglinzi, frâne și așa mai departe. O mențiune specială, poate, merită jantele din fibră de carbon, dar până și asta începe să devină un lucru obișnuit.
Rămâne de văzut dacă Jans Slapins o să ne trimită sau nu vederi din țările calde, însă este foarte clar că, după un SUV electric, n-ar fi rău ca Tesla să-și orienteze un pic atenția și în direcția motocicletelor. Sunt absolut convins că s-ar găsi cu ușurință cumpărători.