Duster nu vi se pare suficient de mare? Ei bine, a sosit momentul pentru Bigster, noul SUV de clasă C modern, spațios și încărcat de inovații al producătorului autohton. Da, va fi produs în România.
După cum a fost anunțat în ianuarie 2021, cu ocazia prezentării planului strategic Renaulution, Dacia își va extinde gama de modele, abordând segmentul C. Această ofensivă se materializează prin lansarea modelului Bigster, care aduce în segmentul C-SUV valorile consacrate ale mărcii, precum esențial, cool, eco-smart, robust și outdoor.
Bigster respectă promisiunea unui design simplu, dar impunător, care răspunde nevoilor diverse ale cumpărătorilor de asemenea mașini. Cu forme geometrice bine definite și dimensiuni generoase, fiind cu 23 cm mai lung decât fratele Duster, vehiculul are un aspect robust. În afară de dimensiuni și stopurile complet noi, nu prea regăsim alte diferențe față de aspectul lui Duster.
Bigster vine echipat standard cu jante din aliaj de 17 sau 18 inchi, iar cei care optează pentru versiunea Journey pot alege jante de 19 inchi și o caroserie bicoloră. Totodată, o nouă culoare, Indigo Blue, adaugă un plus de eleganță mașinii.
Cele mai importante noutăți sunt însă la interior. Bordul este asemănător cu cel de la fratele mai mic, doar că lipsește inscripția cu denumirea modelului gravată în partea dreaptă, deasupra torpedoului. Și plasticele tari din habitaclu sunt aceleași de la Duster. Ecranul tactil central, de 10,1 inchi, este disponibil la toate nivelurile de echipare, iar instrumentarul de bord digital are 7 inchi la Expression și Essential și 10,1 la Journey și Extreme.
În funcție de nivelul de echipare, Bigster propune trei tipuri de consolă centrală pentru locurile din față: joasă, intermediară sau, în premieră la un model Dacia, înaltă, integrând o cotieră cu compartiment frigorific, un încărcător cu inducție și un spațiu pentru depozitare generos.
Unul dintre punctele forte ale lui Bigster este spațiul interior adaptat atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje. Vehiculul poate găzdui confortabil cinci persoane, iar portbagajul oferă un volum impresionant, de până la 667 de litri.
Standard la versiunea Journey și opțional la Extreme există chiar și un hayon acționat electric, care poate fi operat în trei moduri, din exterior, cu ajutorul butonului situat pe hayon, din interior, cu ajutorul butonului de pe planșa de bord sau cu ajutorul telecomenzii.
Ce motorizări va avea noul Bigster? Ei bine, va exista un propulsor mild hybrid de 1,2 litri pe benzină sau benzină + GPL și surpriza etapei, aviz amatorilor care își doreau un motor mai mare pe Dacia, un motor full hybrid de 1,8 litri ce livrează 155 CP. Este prima dată când Renault lansează un motor nou pe un model Dacia.
Puteți citi mai multe despre noul Bigster în numărul de octombrie al revistei AutoExpert.