Din totalul de 7,61 milioane de autoturisme înmatriculate în primele șapte luni ale lui 2023 în Europa, 4,4% au aparținut mărcii Dacia, arată datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Conform ACEA, în luna iulie a acestui an marca românească Dacia, parte a grupului Renault, a înmatriculat în Europa (UE _ Marea Britanie _ EFTA) 42.757 de mașini, în scădere cu 2,1% față de aceeași lună din anul anterior. Astfel în a șaptea lună a anului cota de piață a Dacia a coborât la 4,2%.
În schimb, datele cumulate pentru primele șapte luni ale anului 2023 arată o majorare a înmatriculărilor Dacia cu nu mai puțin de 24,8%, până la 337.806 unități. Grație acestei creșteri, cota de piață a mărcii din totalul pieței auto europene a atins 4,4% cu 0,2 puncte procentuale mai mult decât în perioada ianuarie – iulie din 2022.
Dacia devine astfel a zecea marcă de pe piața europeană în privința înmatriculărilor cumulate din perioada ianuarie – iulie 2023. Valori mai mari decât Dacia au avut în perioada menționată Volkswagen (814.094 autoturisme), liderul tradițional al pieței, Toyota (487.349 autoturisme), Audi (436.900 autoturisme), BMW (410.931 autoturisme), Renault (403.807 autoturisme), Peugeot (403.772 autoturisme), Skoda (399.329 autoturisme), Mercedes-Benz (389.363 autoturisme) și Kia (353.856 autoturisme).
În acest Top 10 este demn de remarcat faptul că sunt prezente nu mai puțin de trei mărci premium, dintre care vânzările cele mai mari au aparținut, în acest an, mărcii Audi. În ultimii ani marca din Ingolstadt era depășită net de rivalii de la BMW și Mercedes-Benz. În plus, Renault a depășit Peugeot, iar Dacia se apropie tot mai mult de Kia și Skoda.
Desigur, aflându-se pe locul 10 dintr-o multitudine de mărci, este evident că Dacia a reușit în acest an să depășească multe alte branduri cu tradiție pe piața din Europa. Astfel, sub vânzările Dacia se află acum Hyundai (318.159 unități), Ford (317.225 unități), Opel (276.633 unități), Fiat (231.567 unități) sau Citroen (221.882 unități). Asta ca să nu mai vorbim despre Tesla, Jeep, Cupra, Nissan, Volvo, Mazda sau Honda care au raportat înmatriculări mult mai mici.
Cele mai puternice grupuri europene își păstrează pozițiile. Astfel, Volkswagen este lider autoritar, cu înmatriculări de 1,98 milioane de unități, pe locul 2 se află Stellantis, cu 1,25 milioane de unități, iar a treia treaptă a podiumului este ocupată de Renault cu 743.820 de unități. Top 5 este completat de grupurile Hyundai – Kia (672.015 unități) și Toyota (520.254 unități).
– Piața auto din România pierde din viteză. În iulie, înmatriculările s-au majorat cu doar 12,7%
– Dacia Sandero, cel mai vândut model din Europa după primele 7 luni din 2023