Dacia continuă să crească pe piața europeană. În primele zece luni din 2022, în statele UE, EFTA și Marea Britanie, marca a fost înmatriculată în 383.448 unități.
Raportul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) privind înmatriculările de autoturisme din primele zece luni ale acestui an arată o creștere cu 16,6% a mărcii Dacia.
Piața auto europeană – compusă de statele Uniunii Europene (UE), cele ale statelor din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA) și Marea Britanie (UK) – a scăzut în perioada ianuarie – octombrie 2022 cu 7,8% față de perioada similară din anul trecut până la 9.181.660 unități.
În timp ce majoritatea mărcilor au raportat un recul al înmatriculărilor, marca românească Dacia, parte a grupului Renault, a reușit să se mențină pe o direcție ascendentă. Cu 383.448 de autoturisme vândute în primele zece luni din 2022, dintre care 34.630 doar în octombrie, Dacia a înregistrat o creștere cu 16,6% față de perioada corespunzătoare din anul anterior.
Grație acestei creșteri și pe fondul reculului pieței totale, înmatriculările mărcii Dacia au reprezentat, după zece luni din acest an, 4,2% din suma autoturismelor comercializate în statele UE, EFTA și UK. Cu 0,9 puncte procentuale mai mare decât cea din anul anterior, acestă cotă de piață o depășește net pe cea a unor mărci mult mai cunoscute pe continent.
De exemplu, marca spaniolă SEAT a raportat o cotă de 3,1%, Opel de 3,9%, Fiat de 3,6%, Citroen de 3,5%, Volvo de 2,4%, iar Nissan de 2,1%.
După primele zece luni din 2022, cele mai puternice mărci europene în privința vânzărilor rămân Volkswagen (964.188 unități), Toyota (633.532 unități), Peugeot (524.447 unități), BMW (518.919 unități) și Mercedes-Benz (512.342 unități).
În clasamentul grupurilor auto, poziția de lider este ocupată de Volkswagen, cu 2.261.496 unități, în timp ce pe poziția a doua se află Stellantis (1.728.623 unități) și Hyundai – KIA (903.336 unități).