Dacia Duster și-a trecut în cont trei stele la testele de siguranță EuroNCAP, anul trecut, când a fost testată. Renault Duster a fost supus recent testelor de impact și a obținut un rezultat mai bun.
Sud-americanii au testat versiunea produsă în România și exportată către Chile, iar versiunile produse în America Latină vor fi verificate în curând. În cadrul programului de testare Latin NCAP, Renault Duster a obținut patru stele în ceea ce privește siguranța ocupanților adulți.
Dacia Duster și Renault Duster – Care sunt diferențele?
Produs în România sub brand-ul Dacia și în Brazilia și Columbia cu logo-ul Renault, modelul și-a trecut în cont și trei stele pentru protecția ocupanților copii. Noua versiune este echipată standard cu două airbag-uri față și cu sistem electronic de control al stabilității.
Structura SUV-ului de clasă mică a fost catalogată drept instabilă în cazul impactului frontal, iar la impact lateral, s-au observat intruziuni în cabină, care – se arată în raportul Latin NCAP – nu ar fi trebuit să apară la o mașină de nouă generație. Senzorii montați pe manechinii copii au arătat vătămări serioase în zona capului.
Cum a ajuns Dacia Duster cel mai căutat model pe site-ul EuroNCAP?
Manechinul care reprezintă un copil de 18 luni s-a aflat într-o scoică auto, cu spatele la sensul de mers, instalată cu ajutorul centurii de siguranță, în timp ce acela care a jucat rolul unui copil de 3 ani s-a aflat într-un scaun auto cu sistem ISOFIX.
Noul Renault Duster vine standard echipat cu sistem ISOFIX și top tether și cu sistem SBR, care îi amintește șoferului și pasagerului din față că trebuie să cupleze centura de siguranță.