Succes incredibil: Dacia Duster a devenit cel mai bine vândut SUV de clasă mică din Europa în primele 10 luni ale lui 2019 cu 166.225 unități, cu 18% mai mult decât în aceeași perioadă din 2018.
După ce ani de zile Dacia Duster a fost în top 5 al celor mai bine vândute SUV-uri de clasă mică în Europa fiind devansat de Renault Captur, Peugeot 2008 sau Opel Mokka, anul acesta, SUV-ul românesc a dat lovitura.
Profitând și de schimbarea de generații a lui Renault Captur și Peugeot 2008 dar și de scoaterea din producție a lui Opel Mokka X, Dacia Duster s-a intalat pe primul loc în segmentul SUV-urilor de clasă mică cu un avans infim de câteva sute de unități în fața fratelui de concern Renault Captur.
Dacia Duster s-a vândut în 166.225 exemplare, ceea ce reprezintă o creștere de 18% față de aceeași perioadă din 2018 în condițiile în care tot segmentul a crescut cu numai 13%.
Locul al doilea este ocupat de Renault Captur cu 165.414 unități, mulți ani lider al segmentului, și care va fi disponibil într-o nouă generație din martie 2020.
Aflat de asemenea la ora schimbului de generații, Peugeot 2008 a cedat locul 3 lui VW T-Roc, vândut în 159.024 unități, (+48%).
Top 5 este ocupat de Ford Ecosport, cu 93.888 unități (+12%), cifră departe totuși de cele 129.508 unități ale lui 2008.
O creștere importantă au înregistrat Hyundai Kona (+66%), locul 9 în top, Seat Arona (+24%), locul 8 în top și Opel Crossland X (+20%), locul 7 în top. VW T-Cross, SUV-ul de clasă mică al lui VW a intrat direct pe locul 13 cu 62.492 unități în primul an de producție.
Nissan Juke a pierdut 26% din vânzări dar și acesta se află la ora schimbului de generații, noua generații urmând să apară în primavera lui 2020.
Noul Suzuki Jimny nu ocupă un loc de top dar pentru un off-roader pur cum nu mai există niciunul în segment, cele 12.582 unități vândute reprezintă un plus de 80% față de 2018, fiind cea mai mare creștere înregistrată în segment.
În top a intrat prima oară și noua Skoda Kamiq care a debutat în octombrie pe piața europeană.
Ianuarie-octombrie 2019 | Ianuarie-octombrie 2018 | Creștere/scădere față de 2018 | Cotă din segment în % | ||
1 | Dacia Duster | 166.225 | 140.352 | 0.18 | 9,7% |
2 | Renault Captur | 165.414 | 170.752 | -0.03 | 9,7% |
3 | Volkswagen T-Roc | 159.024 | 107.352 | 0.48 | 9,3% |
4 | Peugeot 2008 | 129.508 | 138.026 | -0.06 | 7,6% |
5 | Ford Ecosport | 93.888 | 83.526 | 0.12 | 5,5% |
6 | Citroën C3 Aircross | 90.618 | 84.021 | 0.08 | 5,3% |
7 | Opel/Vauxhall Crossland X | 88.181 | 73.255 | 0.2 | 5,2% |
8 | Seat Arona | 83.171 | 67.173 | 0.24 | 4,9% |
9 | Hyundai Kona | 77.641 | 46.713 | 0.66 | 4,5% |
10 | Opel/Vauxhall Mokka | 74.574 | 99.411 | -0.25 | 4,4% |
11 | Fiat 500X | 70.397 | 77.082 | -0.09 | 4,1% |
12 | Jeep Renegade | 62.92 | 55.454 | 0.13 | 3,7% |
13 | Volkswagen T-Cross | 62.492 | 0 | nou | 3,7% |
14 | Suzuki Vitara | 61.112 | 53.363 | 0.15 | 3,6% |
15 | Kia Stonic | 48.406 | 43.788 | 0.11 | 2,8% |
16 | Mazda CX-3 | 45.537 | 41.223 | 0.1 | 2,7% |
17 | Kia Niro | 44.373 | 33.971 | 0.31 | 2,6% |
18 | Citroen C4 Cactus | 42.392 | 45.312 | -0.06 | 2,5% |
19 | Nissan Juke | 41.913 | 56.841 | -0.26 | 2,5% |
20 | Suzuki S-Cross | 27.974 | 24.923 | 0.12 | 1,6% |
21 | Mitsubishi ASX | 24.375 | 25.383 | -0.04 | 1,4% |
22 | Honda HR-V | 16.226 | 21.348 | -0.24 | 1,0% |
23 | Suzuki Jimny | 12.582 | 6.993 | 0.8 | 0,7% |
24 | MG ZS | 6.157 | 3.868 | 0.59 | 0,4% |
25 | SsangYong Tivoli | 4.512 | 5.014 | -0.1 | 0,3% |
26 | Kia Soul | 4.204 | 9.191 | -0.54 | 0,2% |
27 | Skoda Kamiq | 1.889 | 0 | nou | 0,1% |
28 | Lada Niva | 1.856 | 2.061 | -0.1 | 0,1% |
29 | SsangYong XLV | 1.436 | 1.671 | -0.14 | 0,1% |
30 | Mahindra KUV100 | 707 | 401 | 0.76 | 0,0% |
Total segment | 1.707.560 | 1.516.396 | 0.13 |