41 de concurenți, 7 finaliști, 1 model românesc. Succesul înregistrat de Duster la nivel european a propulsat primul SUV Dacia în topul preferințelor jurnaliștilor de specialitate.
Pentru prima oara in istoria moderna a automobilului romanesc, un model accede in finala Car of The Year. Este o mare realizare, industria romaneasca de profil nereusind pana acum un rezultat similar in istoria de 46 de ani a competitiei. Cei 59 de membrii ai juriului european au votat Dacia Duster pe lista celor sapte finaliste ale competitiei, modelul romanesc concurand de la egal la egal cu Alfa Romeo Giulietta, Citroën C3/DS3, Ford C-Max/Grand C-Max, Nissan Leaf, Opel Meriva si Volvo S60/V60. Prezenta lui Duster in finala demonstreaza ca marca romaneasca a devenit importanta in contextul european si ca Duster este capabil sa democratizeze SUV-ul, pana acum o masina accesibila doar celor dispusi sa investeasca masiv. Faptul ca modelul romanesc are peste 80.000 de comenzi la nivel european dupa numai opt luni de la premiera europeana spune foarte multe. Prezenta in finala COTY vine la scurt timp dupa ce Duster a fost nominalizat in finala concursului national Masina Anului 2010 in Romania, dar si pe lista celor cinci finaliste ale juriului Autobest Among Emerging Markets.Despre Juriul COTYA fost infiintat in 1963, la initiativa jurnalistului olandez Fred van der Vlugt. Car of The Year este o organizatie non-profit, independenta din industria auto, membrii sai nefiind remunerati pentru munca de jurizare.Premiul COTY este acordat prin votul membrilor juriului compus din cei mai competenti si distinsi jurnalisti auto din Europa.