Gata! E oficial! Dacia Duster model 2024 a fost prezentată! Am văzut-o pe viu și îi dedic câteva articole. În cel de față, mă ocup de motoare.
După cum ai văzut în articolul dedicat interiorului, Duster model 2024 reprezintă un progres uriaș. Sunt multe salturi legate de sistemele de infotainment, de spațiu și de accesibilitate. Toate sunt posibile doar datorită adoptării platformei CMF-B. Dar noua platformă a deblocat inclusiv accesul la motoare și sisteme de propulsie cunoscute din gama Dacia și Renault. Majoritatea nu mai fuseseră montate până acum pe Duster.
Singurul propulsor păstrat de la vechea gamă este cel de un litru cu trei cilindri, cu benzină și GPL, de 100 CP. Și asta pentru că o bună parte din cumpărătorii fostului Duster îl aleseseră. În echiparea standard, Essential, acesta va costa sub 20.000 de euro.
Marea noutate de sub capota lui Duster model 2024
Un pas mai sus se află noul sistem mild hybrid la 48 V numit TCe 130, bazat pe motorul turbo de 1,2 litri, cu trei cilindri, care funcționează în ciclu Miller și dezvoltă 130 CP. Are o baterie de 0,9 kWh care pune umărul la scăderea consumurilor cu aproximativ 10%. Îl știi de la Austral, iar la Duster, poate fi comandat cu tracțiune pe față sau integrală.
Toate variantele de mai sus vin exclusiv cu transmise manuală. Singura cutie automată din gamă este montată la versiunea de top, E-Tech, de 140 CP, cu sistem de propulsie de la Jogger. Poți citi despre el aici.
Firește, se nasc câteva întrebări, la care voi răspunde în cele ce urmează.
De ce a dispărut dieselul din gamă? Conform oficialilor de la Dacia, pentru că noua unitate de 1,2 litri îi ia cu brio locul, datorită consumului mic și cuplului mare. De ce nu există o cutie automată decât la E-Tech? Fiindcă cei care vor o mașină de oraș aleg hibridul full, în timp ce restul folosesc mai mult mașina la drum întins, unde cutia manuală este mai plăcută la condus. Eu aș fi montat cutia automată și la TCe-ul 130, dar ține cont că timpul nu este pierdut, teoretic acestea putând veni mai târziu.
În sfârșit, e tracțiunea integrală o integrală mecanică „adevărată“? Este! E fix ca la actualul Duster ca principiu, dar a fost un pic șlefuită. Adică au mai apărut două moduri de rulare, care pot fi alese de la selectorul rotativ de pe tunelul central. Acum există Eco, Normal, Zăpadă, Noroi/Nisip și Off-Road (echivalentul actualului Lock). Există și asistent la coborârea pantelor, și gardă la sol de 217 mm (cea mai mare din segment), respectiv 208 mm la 4×2, și unghiuri de atac de 31°, respectiv 36°, și o grafică dedicată pe ecranul central, care afișează înclinațiile longitudinale și laterale și cuplul transmis fiecărei punți.
Legat de sistemele de asistență, pilotul automat vine standard de la al doilea nivel de echipare (Expression) în sus. Faza lungă automată, la Extreme și Journey.
Citește pe FloteAuto ➡ Test Dacia Spring Extreme 💡
Pe lângă acestea, sistemul de frânare automată include detecția bicicliștilor și pietonilor și este completat de recunoașterea semnelor de circulație, alertă pentru depășirea vitezei legale, asistent la frânarea cu spatele, asistent activ de bandă și alertă la oboseala șoferului. Toate pot fi configurate individual și stocate într-un profil care poate fi accesat la apăsarea butonului My Safety.
Dacă vrei să citești detaliile legate de exteriorul noii generații, apasă aici!
3 thoughts on “Dacia Duster model 2024 – motoarele”
In 2024 cred ca Dacia putea oferi un 4×4 cu cutie automata. România nu are infrastructura, așa ca “la drum întins e mai plăcut de condus cu o manuală” este o mentalitate învechită si lipsită de pragmatism. Sunt foarte putine porțiunile de a experimenta “plăcerea de a conduce” in aceasta tara (uite un sat, uite-l si pe-al 50-lea…ia schimba viteza), deci cutia automată este o necesitate, iar la calitatea materialului folosit pentru asfaltul romanesc, un 4×4 este o opțiune de siguranță care îți poate salva viața iarna când aparatele de dezapezire nu mai ajung. Dacia România…voi in ce realitate trăiți zi de zi?
Din text inteleg ca va exista un model 4×4 mild hybrid Tce 130, doar ca nu apare asa ceva inca pe site la Dacia …
Așa e, Mihai. TCe 130 va fi singura motorizare care va putea fi cuplată și la sistemul de tracțiune integrală (și doar cu transmisie manuală). În rest, doar punte față motoare pe toată gama (inclusiv pe acest TCe 130).