După performanța înregistrată în cadrul concursului “Pikes Peak”, Dacia Duster “NO LIMIT” a fost prezentată oficial în România la centrul RTR de la Titu.
Dacia Romania a organizat un eveniment de presa in care invitatul special a fost Duster “NO LIMIT”. A fost pentru prima oara cand presa din Romania a avut ocazia sa faca cunostinta cu cel mai puternic Duster construit vreodata.
Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului tehnic din categoria „Unlimited” unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii.
Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster „No Limit” ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:
– Un motor foarte puternic, de 850 CP:
Pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).
– O cutie de viteze specifica:
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea sa foloseasca la maxim puterea motorului permitand schimbari de viteza precise şi rapide.
– O aerodinamica foarte avansata:
Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decat arareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.
Prezent la eveniment a fost si pilotul Jean-Philippe Dayraut:
“Aş dori în primul rând să mulţumesc reprezentanţilor Dacia pentru că m-au invitat la acest centru de teste, care este foarte spectaculos, incredibil de modern, şi sunt foarte mândru că am putut să conduc Duster „No Limit” pe acest circuit.
Vă voi povesti puţin cum s-a desfăşurat această aventură (Pikes Peak International Hill Climb). Pentru mine, participarea la cursa de la Pikes Peak a însemnat împlinirea unui vis. Putem spune că a participa la această cursă şi a urca pe muntele Pikes Peak cu un vehicul 4×4 – poate cel mai puternic vehicul 4×4 care există în prezent, pentru că maşina are 850 CP şi o masă de numai 950 kg – se poate compara din punct de vedere al performanţei cu o cursă de Formula 1, la care participă maşini cu motorizări la fel de performante, dar mult mai uşoare. Avantajul nostru este că dispunem de tracţiune integrală (pe Duster „No Limit”), fapt care ne permite să putem depăşi puterea la sol. În ceea ce priveşte accelerarea, procesul este similar celui din Formula 1, doar că la Pikes Peak circuitul este pe un drum de munte, iar pilotul trebuie să-şi modifice considerabil comportamentul la volan.”