Vestea că Dacia va participa în prestigioasa competiție Pikes Peak i-a luat pe mulți prin surprindere. Acum avem confirmarea oficială, atât foto cât și tehnică.
Dacia Duster „No Limit” este un vehicul de exceptie cu performante extraordinare. Este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferă expertiza unica in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese.
Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului tehnic din categoria „Unlimited” unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii.
Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster „No Limit” ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:
– Un motor foarte puternic, de 850 CP:
Pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).
– O cutie de viteze specifica:
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea sa foloseasca la maxim puterea motorului permitand schimbari de viteza precise şi rapide.
– O aerodinamica foarte avansata:
Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decat arareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.
JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: PILOTUL CARE VISA
Jean-Philippe Dayraut visa de multa vreme sa participe la competitia de la Pikes Peak cu un vehicul exceptional. El i-a convins pe cei de la Dacia si pe echipele Renault Sport Technologies sa se lanseze impreuna in aceasta aventura extraordinara.
Cursa de coasta de la Pikes Peak este o proba unde motricitatea este foarte importanta şi unde aderenta variaza in functie de porţiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt si 50% din tronsoane neasfaltate. Doar pilotii profesionisti cu experienta pe circuit si pe gheata pot avea pretential sa castige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care detine 6 titluri de Campion al Frantei în circuit (monopost si Super Touring), as pe gheata, triplu castigator si detinator al titlului Trofeul Andros, este un pilot stapan pe situatie.
„Pentru un pilot, sa imblanzeasca un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteza de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate intampla decat dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care sa poata lua startul o masina cu un astfel de motor.” Jean-Philippe Dayraut
PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB :
Locatie: Colorado, SUA
Cursa de 20 km
altitudinea la plecare: 2 860 m
altitudinea la sosire: 4 300 m
50% asfalt, 50% macadam
Recordul pana acum in categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
Recordul a fost obtinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) în 2007
CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER „NO LIMIT”
SASIU
De tip tubular din oţel 25CD4S
Suspensii cu dublu triunghi
Amortizor OHLINS TT 40 MK2
MOTOR
Baza motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
6 cilindri în V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
Alezaj x Cursă = 95.5 x 88.4 mm
Putere maxima: 850 CP la 7000 rot./min
Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min
TRANSMISII
Cutia de viteze secventială SADEV cu 6 viteze
Puntea fata SADEV
SISTEM DE FRANARE
Frana fata (diametru în mm – tip) 355 – otel galvanizat
Frâna spate (diametru în mm – tip) 330 – otel galvanizat
ROTI
9’’x18’’ aliaj de aluminiu forjat
Pneuri Pirelli 24/65 -18
DIMENSIUNI / MASA
Lungime: 4 450 mm
Latime: 1 900 mm
Ecartament fata/ spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masa: 950 kg
Rezervor de carburant : 80 l