Introdus pe piaţa noastră în noiembrie 2012, noul model Dacia înlocuieşte varianta Logan de până acum atât la vânzările din ţară, cât şi la export.
- Pret de achizitie imbatabil
- oferta foarte generoasa de spatiu
- Nivel de siguranta modest
Am aşteptat cu nerăbdare apariţia noului Logan fiindcă doream să-l compar cu cel vechi de 1,4l/75 CP pe care îl folosesc din anul 2006. Am testat varianta cu motorizare pe benzină 0,9 TCe de 90 CP, Euro 5, nivel de echipare Laureate.
Prima impresie: S-au schimbat designul farurilor şi grila radiatorului, iar liniile caroseriei sunt mai moderne, spoilerul este mai agresiv. În spate apar blocurile optice noi cu design rafinat. Deşi unele elemente au rămas identice cu cele de la vechiul Logan (aeratoarele, maneta frânei de mână, a schimbătorului de viteze etc.), senzaţia de nou este dată de consola centrală și de sistemul Media Nav. Mă încântă noile feţe ale uşilor, un volan nou cu poziţie reglabilă, afişările suplimentare din ceasurile de bord, scaunele profilate moi şi confortabile, precum şi cotiera centrală.
Pe planşa de bord unele comenzi şi-au găsit un loc de fixare mai bun: butonul de reglare a oglinzilor exterioare a trecut în stânga şoferului, butonul de blocare a uşilor a urcat între cele două aeratoare centrale, apare butonul de dezactivare a senzorului de parcare şi butonul ECO etc. Sunt bineveniți martorii luminoşi ce indică schimbarea treptei de viteză, limitatorul şi regulatorul de viteză, ceasul, indicatorul de temperatură exterioară etc. Bancheta rabatabilă şi fracţionabilă 1/3 – 2/3 mi-aş fi dorit-o încă de la primul Logan. La fel şi spaţiile de depozitare suplimentare din uși și din planșa de bord.
O foarte bună izolare fonică este realizată cu ecranele fonoabsorbante aplicate sub capotă şi lângă motor. La pornirea în gol, deşi turaţia de relanti este reglată la circa 800 rpm (la vechiul Logan era la 600 rpm), se simte o mică trepidaţie care dispare imediat după accelerare. La introducerea manetei de schimbare a vitezei simt o rezistență (la vechiul Logan maneta cerea mai puţin efort). Când plec de pe loc semnalizatorul din bord îmi arată uşă deschisă. Cobor şi închid încă odată uşile, dar semnalul persistă și dispare abia după ce folosesc mai multă putere. Poate că este doar o problemă de reglaj (dar nu pot să nu amintesc cât de uşor se închid uşile la vechiul Logan), iar situaţia poate deveni enervantă dacă se repetă prea des. Semnalul de atenţionare a cuplării centurii de siguranţă este bine venit, dar funcţionează doar pentru centura de siguranţă a şoferului nu și la pasageri.
Intru în aglomeraţia din oraş. Nu pot să nu observ privirile curioase şi admirative ale altor automobilişti. Motorul se comportă foarte vioi, agil, trage foarte bine în toate treptele de viteză manifestând o rezervă de cuplu foarte bună. Indicatorul de la bord îmi arată un consum urban de 9,4 litri/100 km. (la vechiul Logan, cu motor de 1,4 l, îmi arată mai puţin în oraş). Deşi mă încântă mersul motorului TCe 90, nu pot să nu mă întreb despre varianta de bază, cu nivel de echipare Acces şi motorul de 1,2/16V.
Oare ce consum real are şi cum se comportă noul Logan cu acest motor, având în vedere că este ceva mai greu decât vechiul Logan? Sistemul de frânare acţionează prompt şi în siguranţă. Trec cu uşurinţă peste tot felul de denivelări (să nu zic gropi) şi constat că suspensia este la fel de confortabilă, foarte bună pentru drumurile noastre. Direcţia asistată mi se pare mai sigură la noul Logan (la 1,4l/75 CP, la viteze mari, jocul în cremalieră făcea conducerea cam nesigură).
La siguranţa pasivă apar în plus două airbag-uri laterale, centurile de siguranţă cu limitator de efort pentru protecţia toracelui şi două puncte de fixare scaune Isofix.
La siguranţa activă noul Logan întrece vechiul Logan din 2006 la toate capitolele. Este dotat cu sistemele ABS (sistem de antiblocare a roţilor), ESP (de controlul traiectoriei, încă de la intrarea în gamă), AFU (asistenţă la frânarea de urgenţă) şi cu aprinderea automată a fazei de întâlnire. Noul Logan nu a fost încă testat EuroNCAP aşa că îi doresc să depășească cele trei stele obţinute de vechiul Logan.
În bara din spate are senzori de parcare cu ultrasunete care emit un semnal sonor la apropierea de un obstacol. Consider că ar fi necesar şi un display pentru a afişa în culori diferite apropierea de obstacol. Noul Logan este un autoturism practic nou, cu multe echipamente noi, iar motorul TCe 90 îl face mult mai agil şi mai economic.
Date tehnice: | Dacia Logan |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 0.9 TCe |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1100/1520 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4346/1733/1517 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 510 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 0.9 TCe |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 898 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 66(90)/5250 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 135/1650 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 170 |
0-100 km/h [s] | |
Consum urban/extra/mixt | 6.6/4.6/5.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 122 |
1 thought on “Test drive – Dacia Logan 0.9 TCe/90 CP”
Sunt un proaspat posesor de Logan 2 cu un motor de 1.2 l 16V. Sunt multumit de cum se comporta motorul , nu mi se pare a fi un motor lenes asa cum se mai aude. Am aproape 1200 km facuti cu noua masina si am avut ocazia sa merg cu ea si goala dar si incarcata cu 4 persoane+bagaje. La capitolul cat de lenes sau cat de sprinten este acest motor lucrurile sunt subiective. Depinde cum esti invatat si de ce asteptari ai de la acest motor.