Firma Prime Motors Industry a realizat un sistem de propulsie electric pentru Dacia Logan pe care intenționează să îl industrializeze în trei versiuni de baterii. Dacia Logan electric promite o autonomie de până la 500 km.
Firma Prime Motors Industry nu era cunoscută în domeniul auto până de curând. Domeniul lor principal de activitate era furnizarea de medii de stocare a energiei. De curând, ei au avut ideea de a modifica Dacia Logan pentru propulsia electrică.
A mai existat în trecut o încercare de electrificare a Daciei Logan realizată la Universitatea din Pitești dar conceptul celor de La Prime Motor sIndustry este gata pentru a fi produs în serie.
Trebuie spus de la bun început că nu este vorba de vreo colaborare oficială cu Dacia sau Renault. Prime Motors Industry cumpără mașinile Logan ca orice client cu tot cu motorul termic, pe care apoi îl demontează de pe mașină și îl vinde ca piesă de schimb.
În locul motorului termic se află un motor electric de 15 kw care antrenează roțile față și unitatea de comandă complet capsulată într-o cutie. Spre deosebire de alte modele electrice la care motorul electric este cuplat la o cutie cu o singură treaptă și redcutor, cei de la Prime Motors au păstrat cutia original dar aceasta a fost blocată în treapta a treia.
Bateriile achiziționate din Germania sunt distribuite în locul rezervorului și sub podea, astfel că spațiul interior și volumul portbagajului sunt absolut identice cu ale versiunii cu propulsive convențională.
Există trei versiuni de baterii: una de 11 kWh, care oferă o autonomie de 125 km, una de 22 KWh, care asigură o autonomie dublă, de 250 km și una de 45 kWh care oferă o autonomie record de 500 km, egală cu recordul promis în acest moment de viitorul Opel Ampera-E.
Astfel, de la o priză trifazată, bateria de 11 kWh se încarcă în 3 ore, iar cea de 45 kWh în 12,5 ore. Utilizând un încărcător de curent continuu de 50 KWh, durata scade la 20 minute pentru bateria mică și la o oră pentru cea mare.
Astfel, consumul este de circa 9 kWh la 100 km, ceea ce înseamnă un cost de numai circa 5 lei pentru parcurge 100 km.
Producătorii garantează bateria 5 ani (ei spun 9.000 de cicluri, ceea ce teoretic înseamnă 25 de ani chiar dacă se încarcă în fiecare zi), în timp ce motorul electric este garantat 200.000 km, iar automobilul are o perioadă de garanție de 2 ani.
Prețul este de 14.999 euro fără TVA pentru bateria de 11 kWh, 17.999 euro fără TVA pentru bateria de 22 kWh și de 25.999 euro fără TVA pentru bateria de 45 kWh.
Mașina poate fi omologată individual la RAR, producătorii păstrând aproape intactă mașina originală. Lipsesc doar rezervorul și sistemul de evacuare.
5 thoughts on “Dacia Logan electrică cu autonomie de până la 500 km”
Felicitari si succes in reducerea pretului ! Acesta este viitorul !
Cate cicluri mai tine bateria masinii de 45 kWh, daca se foloseste incarcatorul continuu de 50 KWh?
Producatorul nu specifica decat 9000 de cicluri de incarcare fara a preciza in ce mod. Intr-adevar, Renault Zoe face concurenta serioasa la versiunea de 22 kWh. pe de alta parte, Logan electric ofera un portbagaj mult mai mare decat Zoe, identic cu cel de la versiunea conventionala.
detin un auto electric pot spune ca senzatia este uluitoare dar trebuie sa stiti ca o masina electrica trebuie incarcata inaintea fiecarei deplasari toti vanzatorii sunt mincinosi nu spun adevarul iar multi in necunostinta de cauza vorbesc aiurea masina electrica are forta doar dupa ce ai scos stecherul din priza daca mergi 50 de km si opresti cateva ore si pleci din nou deja puterea nu mai este aceeasi se simte cum scade puterea si atunci ai senzatia ca oare cat mai pot merge asta este adevarul cu o electrica dar multi nici nu pomenesc de asa ceva
Nu știu dacă în cazul ăsta mai primești cele 10 mii Eur subvenție prin progr. Rabla Plus.
… Oricum nu știu dacă le-ai primi și altfel, întrucât Prime Motors nu cred să aibă vreun contract cu Mediul pe tema asta.
Și eu aștept cu nerăbdare ca Dacia însăși să scoată un vehicul 100% electric! Poate vor face Joint-Venture cu ăștia, cine știe…
Însă cred că va mai trece ceva vreme bună. Problema e că Volvo construiește începând cu 2019 vehicule de persoane doar 100% electrice, Franța își închide granițele vehiculelor pe combustie începând cu 2021, iar Germania în 2025.
Eu obișnuiesc să mai ies pe direcția aia cu Sanderoul meu vechi de 9 ani (apropo, mașina e perfectă, nu s-a stricat nimic, în afară de planetare și pompa de apă în garanție). Sunt sigur că va mai rezista încă pe atât.
Până nu demult îmi făceam eu calcule cum să iau un Mercedes AMG.
Vezi să nu!
Nu vei mai avea UNDE să îl conduci! Vor deveni relicve, muzeu, garaj!
E clar că “next best thing” sunt cele 100% electrice.
Deci, probabil peste 5 ani va scoate și Dacia ceva electric, și va fi la fel de fiabil.