Dacia este cel mai valoros brand românesc și anul acesta, lăsând în urmă mărci cum ar fi eMAG și Dedeman, arată raportul Brand Finance, care evaluează anual cele mai valoroase brand-uri ale lumii.
Dacia depășește branduri bancare și de retail, cu o valoare netă de 1.243 de miliarde de euro, înregistrând astfel o creștere de 2% față de anul trecut. Pe poziția a patra se află Petrom, urmat de Digi/RCS&RDS, de Banca Transilvania, Bitdefender, BRD, Electrica și BCR.
În urma mărcii Dacia, dar o distanță uriașă, vine eMAG, cu o valoare de brand de 458 de milioane de euro. Clasamentul este completat de retailer-ul de bricolaj Dedeman, care, în urma unei creșteri de 47%, este estimat la 304 milioane de euro.
Valoarea unui brand echivalează cu beneficiul economic net pe care proprietarul acestuia l-ar obține prin licențierea brand-ului pe piața liberă, analizând investiția de marketing, reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și impacul acestora în performanța de piață, concomitent cu estimarea veniturilor atribuibile brandului prin aplicarea unei rate de redevență care ar putea fi pretinsă pentru folosirea brandului, notează profit.ro.
În clasamentul global al companiilor auto, condus de Mercedes-Benz, Toyota și BMW și dat publicității în primăvara trecută, Dacia se poziționează pe locul 60.