Versiunea de bază Sandero reprezintă chintesența mărcii: robustețe, spațiu și un preț imbatabil. Oare ce se întâmplă la capătul opus al configuratorului?
- Pret de achizitie avantajos
- oferta de spatiu interior comparabila cu clasa compacta
- propulsor pe benzina performant si economic
- Prestatie dinamica modesta
Cel mai accesibil Sandero costă 6.990 euro cu TVA inclus, o valoare care îi conferă hatchback-ului de la Mioveni statutul de cel mai ieftin model de clasă mică din Europa. După cum au concluzionat și oficialii mărcii la lansarea de acum două luni din Spania, concurenții principali pentru Sandero rămân modelele de clasă mică și compactă de pe piața second hand. În România disputa a fost tranșată, direct și fără comentarii, în favoarea pieței second hand, în contrast evident cu piețele mai mature din Vest unde Sandero a fost, până la aparitia lui Duster, best seller Dacia.
Dacă versiunile de bază rămân fără concurenți direcți, modelul pe care l-am testat noi încearcă marea cu degetul cum ar spune unii ajungând la suma de 11.250 de euro TVA inclus, valoare care îl plasează în zona entrylevel a clasei mici. Desigur merită menționat că această sumă este rezultatul bifării tuturor echipamentelor opționale: cruise control, jante din aliaj, navigație cu touch screen, senzori de parcare etc, dotări pentru care vei plăti bani serioși în cazul concurenței.
Un alt factor decisiv în ecuația prețului îl reprezintă și motorul 0,9 TCe, o unitate foarte plăcută care reușește să îi imprime lui Sandero un comportament vioi pe fondul unui consum de 9 l în oraș și 7 l afară. Cifrele nu te vor da cu siguranță pe spate, dar ele sunt logice și meritorii, inclusiv în comparație cu mult lăudatul 1.0 EcoBoost de la Ford.
În concluzie, Dacia a reușit o dualitate interesantă cu noua generație a lui Sandero. Pe de o parte oferă cea mai ieftină mașină de clasă mică europeană, cu atuurile bine cunoscute Dacia și pe de altă parte se apropie de concurența mai evoluată cu versiunile de top care oferă un raport preț/dotări imbatabil. Sigur că există în continuare un ecart la nivel de dinamism și calitate a interiorului față de mărcile cu pretenții, dar el nu mai este atât de mare pe cât te-ai aștepta…
Date tehnice: | Dacia Sandero |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 0,9 TCe |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1037/1520 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4057/1733/1523 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 320 (1200) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 0,9 TCe |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 898 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 66(90)/5250 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 135/2500 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 169 |
0-100 km/h [s] | |
Consum urban/extra/mixt | 6.6/4.6/5.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 122 |