Este una din cele mai interesante prezenţe Dacia de până acum, iar profilul ei vorbeşte despre calităţile pe care le aşteptai de mult timp.
- Spatiu interior comparabil cu o compacta
- configuratie a suspensiei ideala pentru drumuri grele
- echipare standard generoasa
- exterior placut desenat
- Directie vaga
- volanul nu se regleaza decat pe inaltime
Dacia a acumulat în ultimii ani o experienţă de invidiat în a oferi maşini practice, iar Sandero Stepway nu face excepţie. Cu un look de crossover ce inspiră masivitate şi un design integrant al noilor elemente de identitate ale mărcii, Stepway a făcut pasul decisiv de ieşire din anonimat şi se îndreaptă spre maşina care bifează o listă impresionantă de avantaje.
Garda mare la sol, caroseria “blindată” cu elemente de protecţie şi un motor diesel sprinten şi economic, sunt doar câteva din elementele ce compun imaginea unui autoturism ce se va descurca onorabil într-o varietate de situaţii, de la traficul urban aglomerat, până la a încerca unele aventuri la limita maximă absolută pe care o poate atinge o maşină cu tracţiune pe faţă.
Interiorul nu arată spectaculos nici faţă de generaţia precedentă, nici faţă de un Sandero obişnuit, dar se pot observa unele detalii cum sunt scaunele tapiţate în două nuanţe, ornamentele cromate ale gurilor de ventilaţie şi, nu în ultimul rând, prezenţa ecranului de 7 inch ce aparţine sistemului Media Nav, ce cuprinde radio, navigaţie, player USB şi conexiune Bluetooth. Materialele din interior sunt de tipul celor rezistente în timp, dar care nu excelează la capitolul rafinament. Locurile din faţă sunt rezonabile la capitolul spaţiu, iar cele din faţă sunt decente atâta timp cât nu vorbim de persoane foarte înalte. Portbagajul este proporţional cu “raza medie de acţiune” pentru care a fost conceput Sandero, dar se poate extinde la nevoie prin rabatarea banchetei.
La drum, Stepway s-a dovedit a fi foarte adaptabil la varietatea de trasee pe care le-am încercat, iar acest lucru se datorează suspensiei proiectată să tolereze orice fel de suprafeţe. Motorul dCi de 90 CP este suficient pentru ca tot ce poţi să îţi propui cu Stepway să se întâmple, iar aici mă refer la demarajele în oraş, reprize bune şi viteze decente de croazieră, toate pentru un consum ce rămâne mereu în limite rezonabile şi care contribuie la imaginea generală a unei maşini cu care te poţi împrieteni foarte repede.
Date tehnice: | Dacia Sandero Stepway |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.5 dCi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1158/1600 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4081/1733/1618 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 320 (1200) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.5 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1461 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 66(90)/3750 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 220/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 167 |
0-100 km/h [s] | 11.8 |
Consum urban/extra/mixt | 4.6/3.7/4 |
Emisii CO2 [g/km] | 105 |