A treia generație dă noi conotații termenului „low cost“. Parțial, datorită designului modern chiar și la interior și unui sistem multimedia interesant. Mulțumită alimentării duale, benzină + GPL, este și extrem de rezervat la cheltuieli. Însă sistemele de asistență încă suferă la Dacia Sandero Stepway Eco-G 100. Foto: Quattroruote
„Low cost“. O „etichetă“ internațională pusă pe serviciile sau produsele mult mai ieftine decât ale celorlalți operatori de pe piață. În lumea auto, imaginea perfectă a termenului este Dacia Sandero. Un hatch (sau crossover, în cazul lui Stepway) de segment B, cu spațiu interior generos. S-a născut în 2008 pentru a-i cuceri pe adepții vehiculelor fără pretenții.
➡ Sandero, cel mai vândut model din Europa 💡
La 12 ani de la apariție, ideea de bază s-a păstrat, dar punerea în scenă s-a schimbat semnificativ. Nimic sărăcăcios la aspect. Dimpotrivă, pare că privești un model metrosexual, cu suprafețe curbate, unghiuri ascuțite, tehnologie LED pentru luminile de zi și faza scurtă și chiar, în cazul lui Stepway, bare longitudinale și protecții negre, pentru o imagine de aventurier.
Dacia Sandero Stepway Eco-G 100 – costuri mici
Dincolo de stil, atuurile lui Sandero se regăsesc în altă parte. În primul rând, la motorul „bi-fuel“, cu benzină și GPL, de 1.0 litru și 101 CP, care a atras rapid clienți din România. În primul rând datorită prețului de 14.150 de euro, apoi costului redus al gazului lichefiat, la jumătate față de cel al unui litru de benzină (4 vs 7,8 lei). Deci, raportându-ne la consumul urban din testul nostru, de 9,9 l/100 km pentru GPL, respectiv 7,63 l pentru benzină, Stepway scoate din buzunar cu 19,5 lei mai puțin la 100 km. Putem lua în calcul și drumurile naționale, și autostrada, iar lucrurile nu se schimbă: 15, respectiv 19 lei diferență în favoarea GPL-ului la 100 km.
Mai mult, accelerațiile nu suferă deloc pe GPL, ci chiar se îmbunătățesc marginal. Indiferent de combustibil, motorul trage de la turații reduse, acolo unde e cel mai important. Dar în afara localității, reprizele suferă din cauza treptei a șasea lungi. Așadar, la depășiri trebuie retrogradată minimum o treaptă. Mașina pornește mereu pe benzină, apoi trece automat pe GPL. Nivelul ambilor combustibili este afișat pe ecranul dintre cadranele de bord, iar rezervorul de GPL are 40 l și se află în locul roții de rezervă.
Stil ameliorat
Noua generație vine și cu un habitaclu care a progresat enorm. Dacă, în trecut, interiorul era gândit doar după criterii de funcționalitate, acum e luată în calcul și componenta estetică. Sigur, dovezile costului scăzut se regăsesc în plasticele tari și în instrumentele de bord simple, dar nu e nicio îndoială că fantezia și-a făcut loc în Sandero. Modelul se apropie mai mult de Clio, cu care împarte și platforma CMF-B. Priviți doar fâșia de pânză de pe bord și de pe ușă, dar și tușele portocalii cu care este înzestrat interiorul.
În sfârșit, sistemul Media Nav strălucește. Are ecran tactil de 8 inchi, meniu ușor de accesat, navigație, conectivitate wireless pentru smartphone Android și Apple. Are și un suport detașabil pentru smartphone în stânga ecranului, cu mufă USB, ca să nu te încurci în cabluri când conduci.
➡ Configurează-ți propriul Sandero Stepway aici! 💡
Însă nu totul e roz. Climatizarea automată are o singură zona și suflă aerul cu ceva zgomot. Nu există aeratoare în spate. Portbagajul are un prag de încărcare înalt de 79 cm și nu e capitonat. Spătarul banchetei formează un prag mare la pliere. Par doar detalii, dacă îți dorești Sandero Stepway pentru robustețea și stilul său. Referitor la confort, nimic negativ de comentat la amortizare. Doar la zgomot, sunete aerodinamice auzindu-se deja de la 80 km/h.
Pe șosea, Stepway trece testele obișnuite fără mari dificultăți, datorită unui ESP reglat corect și bine armonizat cu platforma. Totuși, sistemele de asistență nu sunt prea bine calibrate. Exemplu: frânarea automată de urgență (standard), care nu recunoaște pietonii. Dincolo de asta, poți sta fără griji la volan, chiar dacă nu trebuie să te aștepți la un caracter efervescent. De exemplu, direcția este cam vagă și nu dă informații despre aderența pe față. Graba nu e pe placul lui Stepway, care prezintă un ruliu accentuat pe viraje. Dar, indiferent de calitățile și defectele modelului, nu trebuie să uităm a le raporta la lista de prețuri.
Economie cu cap
Prețul de listă scăzut l-a obligat pe constructor și la concesii. Nu există guri de ventilație în spate, iar chederele sunt reduse la strictul necesar (dar sunt bine realizate). În plus, pragul de încărcare nu este protejat, iar torpedoul nu e căptușit. Pe de altă parte, lacul transparent se găsește inclusiv în compartimentul motor. Finisajele sunt, în general, bune, iar designul plăcut compensează plasticele tari. Există și tușe impresionante, precum comenzile climatizării, plăcute privirii și ușor de folosit.
PREȚURI ȘI DOTĂRI
Dacia Sandero Stepway ECO-G 100 – de la 14.150 euro
Dotări standard: radio DAB fără display, 2 boxe, Bluetooth, computer de bord, aer condiționat, 2 geamuri electrice, 6 airbaguri, pilot automat, faruri eco-LED, jante flexwheel 16 inchi, bare longitudinale
Dotări opționale: vopsea metalizată 410 euro, pachet Media Display (ecran 8 inchi, replicare smartphone, Bluetooth, 4 boxe, senzori spate) 400 euro, volan îmbrăcat în piele ecologică 100 euro
1 thought on “Test cu măsurători Dacia Sandero Stepway ECO-G 100”
Analiză în general corectă. DSS Eco G 100 nu se încadrează, în totalitate, în categoria low cost. Este o mașină ceva mai ieftină decât concurentele directe care, nu sunt, nici ele, chiar WOW! Per total, dacă nu optez pentru un auto de peste 40000 euro, sigur cumpăr DSS Eco G 100. Și încă o observație! Azi, toate mărcile de până în 100000 euro, îți dau mult preț și prea puțină mașină!