Detaliile planului Renaulution continuă să atragă atenția. Șeful grupului francez pune Dacia în așteptare până ce Renault va avea în gamă doar mașini din segmente superioare.
Șeful grupului Renault, Luca de Meo, a explicat că extinderea Dacia pe tot mai multe piețe va trebui să aștepte până ce marca Renault va oferi mașini din zona superioară a pieței.
Ați aflat deja o mulțime de detalii despre planul Renaulution, cel care ar trebui să schimbe radical atât Renault cât și mărcile asociate – Dacia, Lada și Alpine. Cu toate acestea, noi informații răzbat la fiecare apariție în media a șefului grupului francez, Luca de Meo, sau a noului director executiv al cuplului Dacia – Lada, Denis Le Vot.
Într-un interviu acordat AutomotiveNews Europe, Luca de Meo a explicat de această dată că una dintre principalele probleme ale grupului francez este faptul că, deși comercializează circa 50% din întreaga sa producție în afara Europei, aceasta generează doar 25% din profit. Cum trei sferturi din profit este realizat în Europa devine lipede că grupul are nevoie de o creștere a marjei pe piețele din afara continentului. Această necesitate implică, pe lângă lansarea unor modele mai profitabile, și o reducere a producției anuale de la 3,9 milioane de unități până la 3,1 milioane la nivelul lui 2025.
Dacia așteaptă 10 ani
Referitor la marca românească Dacia, deținută de grupul Renault, Luca de Meo a explicat că ea, ca și celelalte mărci ale grupului, trebuie să își gestioneze singură viitorul. Dacă acum mașinile sub marca Dacia sunt comercializate doar în Europa și câteva state din Africa de Nord, în timp ce în alte piețe, precum cele din Asia sau America de Sud, aceleași vehicule poartă sigla Renault, în viitor toate vor purta sigla mărcii românești.
Dar, înainte de a putea face asta, oficialul a explicat că este nevoie de o creștere în gamă a modelelor Renault. „Va fi nevoie de circa o generație și jumătate a modelelor noastre pentru a ridica Renault mai sus pe piață și a face astfel loc pentru ca Dacia să se dezvolte global”, a declarat Luca de Meo. Oficialul Renault a admis chiar că Dacia va trebui să aștepte circa 10 ani pentru a putea porni la cucerirea lumii.
– Renaulution – revoluție la Renault! Cum se reorganizează gigantul francez.
Pentru a susține și mai limpede cât de departe este momentul în care Dacia se va putea extinde, șeful grupului francez a confirmat că, în America de Sud, de exemplu, modelul Bigster va fi comercilizat tot sub sigla Renault.
Miza pe uzinele din România, Maroc, Turcia și Spania
În privința amprentei industriale a grupului Renault, de Meo a explicat că uzinele din România, Maroc, Turcia și Spania sunt „punctele forte” ale sistemului de prodcuție al grupului. „Prin alocarea unor produse potrivite acolo vom câștiga în competitivitate. Acesta este calul câștigător al Renault”, a declarat șeful grupului francez.
Totodată, pentru a nu da naștere unor noi dispute cu sindicatele din Franța, el a menționat că „nu vom închide uzine din Franța. Pentru acestea găsim idei noi, așa cum s-a întâmplat la cea din Flins care va deveni un centru pentru economia circulară, reciclarea bateriilor și a altor componente”.
– Transferurile” de designeri continuă: Anthony Lo trece de la Renault la Ford