Am văzut-o pe viu în februarie. Ți-am prezentat toate modificările, încă de atunci. Dar atunci nu știam nici eu cum se conduce. Tocmai am aflat, în testul pe care l-am realizat în Bordeaux ci noua Dacia Spring model 2024. Foto: Dacia
S-o lămurim din capul locului. Noua Dacia Spring model 2024 nu este 100% nouă. Platforma și motoarele au rămas neschimbate, în rest aproape toate celelalte elemente fiind aduse la zi.
➡ Click aici, dacă vrei să afli tot ce s-a schimbat la Spring! 💡
Chiar dacă principalele elemente tehnice au rămas neschimbate, experiența de condus a evoluat simțitor. Eu am primit la test versiunea de top, Extreme. Am pornit cu plinul de baterie făcut, pe drumurile naționale și locale din Bordeaux. Adică, printre unele dintre cele mai prestigioase podgorii din lume. De departe, primul aspect pe care l-am remarcat a fost legat de volanul reglabil pe înălțime. Chiar face o diferență majoră în a-ți găsi poziția corectă la volan, deși scaunul nu se reglează pe înălțime. E drept, eu încă mă plâng de lipsa reglajului pe adâncime, pentru că, în cazul meu, fizionomia nu-mi permite să-mi găsesc ușor poziția corectă la volan. Totuși, e evident că e un mare pas în față.
Apoi, pornind la drum, am remarcat că, chiar și cu noile jante cu diametru mai mare, pe 15 inchi, mașina se simte mai închegată pe drumurile de țară pe care le-am „bătut” până la ieșirea pe șoseaua principală. Plasticele nu zornăie, iar suspensia, care a fost recalibrată, îți dă o senzație de maturitate față de cea dinainte. Spring stă mai corect pe trasă în toate scenariile, fără să renunțe la confort. Pe asfalt, diferențele se adâncesc mai ales pe viraje. Deși și înainte de facelift Spring era extrem de sigur (am spus-o și o reafirm fără rezerve), ruliul și feedback-ul direcției te descurajau când abordai curajos porțiunile sinuoase.
➡ Configurează aici un Spring model 2024! 💡
Acum, mașina e mai „legată”. Talonul mai mic al anvelopei se deformează mai puțin, greutatea a crescut cu doar 14 kg, rămânând sub pragul de o tonă, iar direcția nu mai e la fel de vagă, ci îți dă o idee mai clară despre ce se întâmplă cu aderența pe față. Iar toate aceste caracteristici adunate creează un sentiment evident mai plăcut, aducând un plus de agilitate întregului ansamblu. Pentru asta, inginerii au dezvoltat o nouă coloană de direcție și un motoraș nou de asistență servo, cu efect mai puțin invaziv. Și volanul a fost schimbat, fiind foarte asemănător cu al lui Duster, iar unora li se poate părea un pic cam mare. Stai liniștit, s-a păstrat același diametru de bracaj, de 9,6 m, care-i asigură lui Spring o excelentă manevrabilitate.
Frânele se comportă la fel, mai ales că anvelopele au rămas tot Linglong și în versiunea cu jante pe 15 inchi. Dacă pe uscat n-am ce le reproșa, când le-am testat pe ploaie în București recunosc că m-am (cam) speriat, și nu mă sperii ușor. Însă, în meniu a apărut modul B, care acționează ca o decelerare ceva mai puternică la eliberarea pedalei de accelerație și care își pierde efectul de îndată ce cobori la 10 km/h. Nu e un Single Pedal, fără îndoială, dar are un efect sesizabil.
N-au apărut și alte trepte intermediare de recuperare a energiei și nici nu poți alege între diferite moduri de rulare, dar fix ăsta este farmecul mașinii, că păstrează experiența simplă. Iar simplu nu înseamnă spartan sau trist, așa cum era înainte de facelift. Acum, interiorul are accente colorate și două ecrane noi, remarcabile pentru segmentul mini. Ambele aduc atmosfera de Duster la interiorul lui Spring, iar asta creează un sentiment de maturizare, de elevare.
➡ Bigster va fi prezentat la Salonul de la Paris 💡
La fel și sistemul de sunet, evident mai fidel decât al fostului Spring. Dar – atenție – boxele sunt orizontale și sunt integrate în zona superioară a bordului, iar grilele lor de protecție sunt cam „rare”, iar prin ele pot pătrunde bucățele de impurități. Deci, ai face bine să pui o plasă mai deasă pentru a evita căderea impurităților în difuzor. La fel de important, tapițeria în zona centrală este de-acum realizată dintr-o stofă. Deci nu mai transpiri ca înainte, chiar dacă porneai aerul condiționat. În plus, se simte oricum mai plăcută la atingere.
Date tehnice | Dacia | |
---|---|---|
Model | Spring Extreme | |
Motor | electric | |
Putere maximă (CP) | 65 | |
Cuplu maxim (Nm) | 113 | |
Tracțiune | față | |
Cutie de viteze | automată, o treaptă | |
L × l × h (mm) | 3701 x 1583 x 1519 | |
Ampatament (mm) | 2423 | |
Volum portbagaj (l) | 288-1004 | |
Masă la gol (kg) | 1056 | |
Capacitate brută/netă baterie (kWh) | 26,8/ind. | |
Putere maximă încărcare CC/CA (kW) | 30/6,6 | |
Viteză maximă (km/h) | 125 | |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 13,7 | |
Consum mixt (kWh/100 km) | 14,6 | |
Autonomie mixtă (km) | 225 | |
Preț de bază (euro) | 19.900 | |
Preț exemplar testat (euro) | 21.050 |