Frecvenţa ridicată a utilizării automobilelor proprietate personală în detrimentul altor mijloace de transport, traficul aglomerat şi lipsa spaţiilor de parcare sunt resimţite de bucureşti drept probleme importante ale oraşului, se arată într-un studiu realizat de Fundaţia Comunitară Bucureşti (FCB).
Totodată, subdimensionarea infrastructurii pietonale şi problemele transportului în comun fac ca Bucureştiul să fie un oraş puţin “favorabil” mobilităţii spaţiale moderne, se mai spune in analiza FCB.
Studiul, intitulat “Bucureşti: Pulsul Comunităţii“, citează clasamentul TomTom Traffic Index 2016, conformcăruia şoferii bucureşteni pierd aproximativ 218 ore în trafic anual, iar o întârziere obişnuită în timpul orelor de vârf este estimată la 57 de minute. De altfel, aglomeraţia din Capitală a fost plasată pe locul 5 în clasamentul TomTom Traffic Index 2016, ce analizează oraşele cu cel mai dens trafic rutier pe plan mondial.
În 2015, conform aceleiaşi surse, Bucureştiul ocupa locul fruntaş în Uniunea Europeană şi locul al şaselea la nivel mondial pe lista oraşelor cu cel mai aglomerat trafic auto. Atunci, şoferii bucureşteni au petrecut, în medie, 43% din timpul de călătorie blocaţi în trafic.
Utilizarea autoturismului personal
Autoturismele personale înmatriculate în circulaţie aparţinând persoanelor fizice din regiunea Bucureşti-Ilfov reprezintă circa 61% din totalul autoturismelor înmatriculate în regiune, mult mai puţin decât ponderea maşinilor ce aparţin persoanelor fizice din total la nivel naţional, care e de circa 82%.
Cite;te continuarea pe www.floteauto.ro