A venit prima zăpadă și s-au format cozi interminabile la service-urile de anvelope. Toată lumea vrea să schimbe cauciurile și din motive de siguranță și pentru a nu lua amendă. Haideți să vedem de ce nu trebuie să amâni schimbarea.
Legislația română și europeană permite folosirea, pe timp de iarnă, a anvelopelor inscripționate pe lateral cu unul dintre simbolurile “M+S”, “M.S.”, “MS” sau “M&S”. Literele M şi S vin de la cuvintele “mud” (noroi) şi “snow” (zăpadă). De ce trebuie să trecem la anvelope de iarnă:
Legea de obligă
Conform legii, începând cu 1 noiembrie, anvelopele de iarnă sunt obligatorii pentru cei care circulă pe drumuri acoperite de zăpadă, polei sau gheață. Conducerea autoturismului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, polei sau gheaţă fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă constituie CONTRAVENŢIE. Legislația prevede amenzi între 2.500 și 4.000 de lei pentru șoferii care nu respectă legea, aceștia riscând și reținerea certificatului de înmatriculare.
Iarna nu-i ca vara. Tu știi să conduci pe zăpadă
Cauciucurile de vară nu frânează corect când e frig
Anvelopele de iarnă sunt construite dintr-un cauciuc special, care asigură aderență corespunzătoare atunci când temperatura scade sub 7 grade și carosabilul este acoperit de zăpadă, gheață sau polei. Cauciurile de vară se vor întări la astfel de temperaturi și vor aluneca, fără a permite frânarea în condiții de siguranță.
De ce nu all season?
Deși legea le acceptă, cauciucurile all season nu sunt recomandate în țări cu o climă cum este cea a României, unde temperaturile pot ajunge și la -20 de grade Celsius în perioada decembrie – februarie. Deși șoferii au avantajul de a nu fi nevoiți să le schimbe, anvelopele all season nu […]