DeepDrive vrea să crească autonomia mașinilor electrice prin integrarea motoarelor încorporate în roți

DeepDrive AutoExpert

Un nou concept de motor pentru mașini electrice este în curs de dezvoltare pentru a extinde autonomia vehiculelor electrice fără a se baza pe baterii mai mari. Această tehnologie, avansată de start-up-ul german Deepdrive și de furnizorul de componente Continental, prezintă un motor cu dublu rotor în butuc combinat combinat cu o frână electrică cu tambur integrată de ultimă oră. BMW colaborează cu Deepdrive din 2021 prin intermediul BMW Startup Garage și se pregătește acum să testeze noul sistem.

 

Motorul Deepdrive este un model cu flux radial, care include în mod obișnuit un rotor fie în interiorul, fie în exteriorul statorului. Cu toate acestea, în acest design inovator, există două rotoare – unul în interiorul și unul în afara statorului. Deși această abordare nu este complet nouă, Deepdrive susține că este prima care a depășit provocările de fabricație asociate cu aceasta.

Prin combinarea a două motoare într-unul singur, acest design produce un cuplu mai puternic și o densitate mai mare a cuplului, ceea ce înseamnă că motorul oferă mai mult cuplu în raport cu greutatea și dimensiunea sa decât motoarele tradiționale cu un singur rotor. Densitatea mai mare a cuplului duce la creșterea eficienței, cu mai puține pierderi de sistem. Această tehnologie este dezvoltată atât pentru unitățile centrale de acționare din transmisiile convenționale ale vehiculelor electrice, cât și pentru motoarele montate pe roți.

DeepDrive AutoExpert

Unul dintre avantajele semnificative ale motorului cu două rotoare în interiorul roții este capacitatea sa de a reduce greutatea nesuspendată, o problemă frecventă în cazul motoarelor în interiorul roții. Designul ușor al motorului Deepdrive atenuează această problemă, asigurând că masa nesuspendată nu crește semnificativ comparativ cu un vehicul obișnuit cu tracțiune față. Densitatea mare de putere permite, de asemenea, utilizarea unor frâne spate mai mici sau eliminarea completă a necesității acestora, sporind și mai mult eficiența.

DeepDrive AutoExpert

Motoarele din roți oferă, de asemenea, avantajul tracțiunii directe, eliminând necesitatea unei transmisii și pierderile asociate prin frecare și rezistență. Versiunile încorporate în roți ale motorului Deepdrive sunt prevăzute cu invertoare integrate din carbură de siliciu, simplificând instalarea și făcând posibil ca procesul să fie „plug-and-play”, indiferent dacă este utilizat singur sau cu o frână integrată.

Versiunea cu unitate centrală de acționare a acestui motor este concepută pentru a fi compatibilă cu platformele electrice existente, ceea ce înseamnă că ar putea fi adoptată rapid în modelele actuale. Cu toate acestea, cel mai mare avantaj al acestei tehnologii constă în capacitatea sa de a reduce greutatea și de a crește eficiența, permițând vehiculelor electrice să călătorească mai mult fără a avea nevoie de baterii mai mari și mai scumpe.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Volvo ES90 AutoExpert.ro

Volvo ES90: l-am văzut pe viu!

Sedanul, caroserie emblematică pentru marca suedeză, a făcut pasul suprem, devenind electric. Volvo ES90 își propune să ducă mai departe spiritul legendarelor

Scroll to Top