DEKRA permite diagnosticarea bateriei mașinii electrice în România!

Tester baterie Dekra autoexpert.ro

DEKRA a organizat în România un eveniment de maximă importanță pentru piața vehiculelor electrice. Vedeta a fost sistemul de testare a nivelului de sănătate a bateriei. Iată ce este, cum funcționează și cât costă. Foto: Bogdan Paraschiv

Pe circuitul Amckart s-au adunat multe mașini electrice și hibride plug-in. Fiecare dintre ele a așteptat cuminte să-i fie testată bateria cu sistemul dezvoltat de către DEKRA. Iar eu i-am ”descusut” pe reprezentanții companiei germane, ca să-ți povestesc din scoarță-n scoarță ce face testerul ăsta.

Mașini electrice și PHEV autoexpert.ro

De ce este important testerul DEKRA?

Mulți dintre noi își doresc o mașină electrică, dar nu-și permit una nouă. Așa că și-ar cumpăra una second. Numai că cea mai mare temere este legată de sănătatea bateriei după un număr de ani. Drept urmare, sfârșim prin a renunța la visul verde. Ei bine, odată cu apariția testerului dezvoltat de DEKRA, oricine poate afla ”câtă viață” a mai rămas în bateria unei mașini electrice. Sigur, și reprezentanțele auto au testere, dar funcționează diferit. Acestea doar citesc date statice. În cazul celui dezvoltat de compania germană, există și o componentă dinamică. Și, în plus, este singurul tester de pe piață dezvoltat de o organizație independentă.

Cum se desfășoară un test?

Simplu. Se conectează dispozitivul la mufa OBD a mașinii, apoi, wireless, la smartphone. Este compatibil și cu iPhone, și cu Android. Se introduc în aplicația de pe telefon câteva date (VIN-ul mașinii, modelul, data și nr. de înmatriculare și… gata. Aplicația citește principalii parametri ai bateriei și îi afișează pe ecran. Nu înțelegi mare lucru din ei (sunt tensiuni, temperaturi și alte astfel de caracteristici), dar reprezentantul DEKRA îți va explica despre ce e vorba. Apoi, urmează testul dinamic. Pe telefon apare un semafor, iar când se face verde, accelerezi la podea până la 50 km/h. În final, sistemul compilează toate datele și generează un raport detaliat de sănătate a bateriei.

Îl descarci în format pdf și știi în detaliu ce ”bube” are bateria. Informația principală care te interesează este afișată simplu, cu un ac pe un cadran colorat. O să știi cât la sută din capacitatea inițială a bateriei mai este disponibilă în momentul testării. Tot procesul durează aproximativ 15 min.

Cât costă o testare și unde pot s-o fac?

Păi, întregul test costă aproximativ 60 de euro. Un preț extrem de mic pentru a te feri de probleme extrem de mari. Poți să te programezi la unul, scriind un mesaj companiei DEKRA. După ce programezi testul, un reprezentant al companiei se va deplasa la tine, sau tu vei merge la sediul lor. După preferințe. În timp, însă, service-urile vor putea închiria astfel de dispozitive și îți vei putea testa bateria mașinii electrice în mai multe locuri. E musai să ai bateria încărcată între 40 și 80% pentru ca testul să fie concludent.

E compatibil cu mașina ta?

Cel mai probabil, da. Actualmente, 82 de modele pot fi testate. Și, atenție: nu vorbim doar despre electrice, ci și despre plug-in hybrid. Și, pe măsură ce trece timpul, lista va fi populată cu noi modele. O garanție a corectitudinii rezultatelor este dată inclusiv de timpul mare de dezvoltare și testare a sistemului. Încă din 2014 a început dezvoltarea testerului.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top