Alejandro Mesonero-Romanos, devenit director de design al mărcii Dacia în ianuarie 2021, după ce venise în cadrul Renault în octombrie 2020 renunță la funcție și părăsește grupul francez.
Pe 27 iulie 2020 grupul Renault anunța cu mare pompă venirea lui Alejandro Mesonero-Romanos în cadrul companiei. El avea să lucreze în directa subordine a lui Laurens van den Acker începând cu 1 octombrie 2020.
Ulterior, el a fost numit vicepreședinte pentru designul Dacia în cadrul grupului francez și, din ianuarie 2021 a primit rilul de designer-șef al mărcii românești deținută de Renault.
Anunțat inițial ca făcând parte din primul Comitet Director al Dacia de la prezentarea noului plan Renaulution care vizează, printre altele, ieșirea mărcii românești din umbra grupului Renault, Alejandro Mesonero-Romanos a fost înlocuit rapid cu David Durand. Doar că în organigrama anunțată de Renault în martie, acesta din urmă este menționat ca director interimar.
Confirmată deja de oficialii Renault, plecarea lui Mesonero este surprinzătoare dar poate avea legătură cu „înghesuiala” de designeri cu renume din cadrul grupului. Este cunoscut faptul că spaniolul Alejandro Mesonero-Romanos a fost adus la compania franceză de noul șef suprem al acesteia, Luca de Meo. Foști colegi în cadrul grupului Volkswagen la marca Seat ei au fost considerați un cuplu inseparabil odată ce de Meo a insistat pentru aducerea sa la Renault. Însă, în același timp, la grupul francez a sosit, tot la solicitarea lui Luca de Meo, și Gilles Vidal, fostul designer al Peugeot.
Ulterior, în timp ce Vidal a fost numit designer-șef al mărcii Renault, Mesonero a trebuit să se mulțumească cu preluarea conducerii departamentului de design al Dacia. În ciuda faptului că, la preluarea funcției, spaniolul a lăudat oportunitatea care i se oferă, acum lucrurile nu mai par la fel de placute.
Presa franceză scrie că Alejandro Mesonero-Romanos pare să fi conștientizat târziu că având în subordine designul unei mărci care are abia a lansat Logan, Sandero, Sandero Stepway și Spring, are un Duster facelift deja concretizat (lansarea fiind programată în lunile următoare), un viitor crossover cu șapte locuri care și el este deja în ultima fază de dezvoltare și un Bigster care și-a arătat deja fața, rămâne cu foarte puține lucruri de făcut în următorii ani. Unde mai pui că planul Renaulution prevede ca marca Dacia să devină globală abia după ce Renault îi va face loc pe piață, adică în cel puțin zece ani. Având în vedere că Mesonero a supervizat în ultimii ani o gamă mai ofertantă care a inclus actualele Leon, Ibiza, Ateca, Arona și Tarraco, este posibil, e drept, ca pălăria Dacia să i se pară prea mică.
Plecarea designerului-șef Dacia la Alfa Romeo, o răzbunare a lui Carlos Tavares?
În acest context, unele publicații franceze, spaniole și italiene scriu că lui Alejandro Mesonero-Romanos i s-a făcut o ofertă de nerefuzat din afara grupului francez. Mai exact a primit ceea ce și-ar dori orice designer din lumea auto chiar de la șeful suprem al grupului Stellantis, Carlos Tavares.
Fostă mână dreaptă a lui Carlos Ghosn în grupul Renault, Carlos Tavares a devenit șef al grupului PSA Peugeot Citroen și, odată cu fuziunea acestuia cu FCA (Fiat Chrysler Automobiles), omul care conduce întreaga pleiadă de mărci din noul Stellantis. Cum atragerea designerului Peugeot, Gilles Vidal, de către Luca de Meo nu i-a picat deloc bine lui Tavares, unii consideră că acesta din urmă și-a dorit o răzbunare usturătoare.
Zvonurile privind acest plan al lui Carlos Tavares par chiar mai credibile dacă avem în vedere că la conducerea mărcii Alfa Romeo a fost numit recent Jean-Philippe Imparato, fostul șef al mărcii Peugeot. Cum lui Alejandro Mesonero-Romanos se pare că i-a fost oferit tocmai postul de designer-șef al Alfa Romeo, un reper în privința designului emoțional italian, echipa de la PSA s-ar reface cu spaniolul în locul lui Vidal.
Desigur, toate cele de mai rămân la nivel de zvon până în momentul în care fostul designer-șef Dacia va fi anunțat oficial în noua funcție. Până atuni este demn de menționat faptul că Alejandro Mesonero-Romanos a absolvit cursurile de design industrial ale universității din Barcelona, apoi cel de designer auto de la Royal College of Art, pentru a deveni Junior Designer al SEAT în 1994.
Ulterior, în 1996 a preluat funcția de Senior Designer al grupului Volkswagen pentru ca, în 2001, să ajungă la grupul Renault, ami întâi ca angajat al centrului de design din Guyancourt și, mai apoi, ca director al centrului din Seoul, având în subordine estetica modelelor Renault Samsung Motors.
În 2011 el revine la Seat, în cadrul grupului Volkswagen, unde este numit director de design, iar după nouă ani și jumătate, în octombrie 2020. revine la Renault pentru a prelua funcția de vicepreședinte pentru design și designer-șef al mărcii Dacia.
– Uzinele Renault din Spania ar putea fi oprite temporar câte trei zile pe săptămână
– Renault va adopta un logo cu design retro