Prima Mazda electrică din istorie va fi prezentată săptămâna viitoare, la Salonul Auto de la Tokyo. Până atunci, fanii primesc informații despre putere interiorul modelului direct de la constructorul din Hiroshima.
Mazda le promite fanilor o cabină care să urmeze principiul “jinba ittai”, cu “spații libere care vor asigura o conexiune între șofer și pasagerul din dreapta”. Și-au făcut loc la interiorul primei Mazda cu emisii zero materiale prietenoase cu mediul înconjurător, care oferă confort, spun japonezii.
Constructorul a testat sistemul de propulsie electric folosind diverse tipuri de caroserie, iar noul SUV CX-30 a fost și el pe lista de “gazde” pentru motorul electric și pentru bateria viitorului model. Niponii au anunțat însă că este vorba despre o mașină complet nouă, independentă de restul gamei, și nu despre un derivat dintr-un model deja existent. Numele acesteia îl vom afla abia peste o săptămână.
Cel mai probabil, mașina va fi pusă în mișcare de un motor electric de 105 kW (aproximativ 140 de cai putere), care va produce un cuplu de aproximativ 265 Nm. O baterie cu o capacitate de 35,5 kWh va stoca energia, dar autonomia modelului este un detaliu ținut secret de niponi. Cu o unitate cu aceeași capacitate, un alt model japonez, Honda e, rulează până la 220 de kilometri între două încărcări. Luna trecută, AutoNews Europe scria că Mazda EV ar putea fi disponibilă și cu range extender, dar această versiune ar putea fi rezervată pieței americane.
Prima Mazda electrică din istorie va ajunge în showroom-uri în prima parte a anului viitor.
Ce va mai aduce Mazda la Salonul Auto de la Tokyo, vezi AICI >>>