Într-o eră în care ”zero emisii” pare crezul general, Mazda se pune de-a curmezișul. Lansează un MAC nou-nouț. Acest nou diesel Mazda are 6 cilindri în linie și dezvoltă până la 254 CP.
Versiunea PHEV a lui CX-60 a fost lansată recent. Acum, niponii vor înzestra SUV-ul de clasă medie cu un motor nou, e-Skyactiv D. Mazda îl descrie drept ”puternic, curat și eficient” și îl văd potrivit pentru clienții care doresc o mașină eficientă, pentru distanțe lungi, cu capacitate mare de remorcare.
Planuri de viitor
În total, în următorii trei ani, Mazda lansează cinci noi produse electrificate. După 2025, compania va lansa noua sa platformă modulară Skyactiv EV Scalable Architecture. Tehnologia acesteia îi va permite să construiască eficient mașini electrice de toate dimensiunile folosind o singură platformă comună.
Detalii despre noul diesel Mazda
Noul sistem de propulsie diesel Mazda, numit e-Skyactiv D, are șase cilindri în linie și 3,3 l. Tehnologia avansată de ardere îl face unul dintre cele mai curate motoare diesel din lume. Mazda este încrezătoare că va depăși toate reglementările viitoare privind emisiile, atunci când acestea vor intra în vigoare.
Unitatea a fost dezvoltată folosind conceptul de „dimensionare corectă (right sizing)”. Acesta optimizează capacitatea cilindrică pentru a îmbunătăți atât eficiența consumului de combustibil, cât și puterea generată. Noua unitate de 3283 cmc, cu injecție directă common rail, va fi instalată longitudinal. Va fi oferită în două versiuni – 200 CP cu tracțiune spate și 254 CP cu Mazda i-Activ AWD (tracțiune integrală).
Ajutor electric
Ambele vor dispune de noul sistem Mazda M Hybrid Boost de 48 volți. O tehnologie de combustie inovatoare și avansată – DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) – îmbunătățește și mai mult eficiența motorului, reduce emisiile și crește economia de combustibil, atingând o eficiență termică de peste 40%.
Motorul e-Skyactiv D de 254 CP o accelerează pe CX-60 până la 100 km/h în doar 7,4 secunde. Modelu atinge 219 km/h și asigură un consum mediu WLTP de doar 5,3 l/100 km și emisii de CO2 de doar 137 g/km. Varianta de 200 CP asigură un consum mediu WLTP de doar 4,9 l/100 km și emisii de CO2 de doar 127 g/km.
Alte avantaje
Arhitectura ”șase cilindri în linie” produce mai puține vibrații datorită echilibrării perfecte caracteristice. Capacitatea maximă de remorcare atinge 2500 kg. Greutatea motorului este similară cu cea a unui motor diesel Mazda Skyactiv D de 2,2 litri cu patru cilindri. Un motor pe benzină e-Skyactiv de 3l cu cilindri în linie va fi oferit mai târziu. În 2023, compania va lansa un nou model, Mazda CX-80. Acesta va fi mai mare decât Mazda CX-60 și va avea trei rânduri de locuri.
Disponibil pe majoritatea piețelor europene, noul Mazda CX-60 diesel va fi pus în vânzare în ianuarie 2023.
via Mazda