Trebuie să te pricepi pentru a diferenția noua generație A8 de frații mai mici A4 și A6. Lucrurile cu adevărat importante nu se află la vedere.
Sunt sigur că înainte să lanseze noua generație A8 departamentul de marketing Audi a lucrat destul de mult pentru detalii. Sau cel puțin mai mult decât a facut-o departamentul de design. Sondaje peste sondaje în rândul posesorilor de A8 probabil că au relevat faptul că oamenii erau atât de mulțumiți de mașina lor încât două-trei retușuri la exterior sunt suficiente pentru a ține pasul cu concurența. Faruri noi cu LED-uri nu doar pentru luminile de poziție, dar și pentru faza scurtă/lungă, stopuri de pe A4 și un hayon care seamănă suspect de mult cu cel de pe A5 Sportback. Aveam de gând să menționez ceva și despre linia laterală, dar nu am descoperit absolut nimic interesant la ea. Ce contează Din momentul în care au descoperit luminile de poziție cu LED-uri (vezi Audi R8) designerii germani au reușit să le împrăștie uniform pe întreaga gamă. Pentru noul A8 abordarea a fost un pic diferită fiind disponibile, opțional, faruri ce folosesc această tehnologie atât pentru luminile de poziție cât și pentru faza scurtă/lungă. Păcat că noul Q7 a fost ocolit de această tehnologie, el primind în schimb un număr excesiv de LED-uri.
Calitatea materialelor se anunță direct proporțională cu cec-ul pe care îl vei completa pentru noul A8, germanii obișnuindu-ne în ultimii ani cu interioare greu de criticat.Nu vei repera elemente comune cu gama inferioară, fiecare panou interior primind atenția specială a designerilor Audi. Construirea unui interior de la zero poate părea un exces de zel, mai ales când Audi avea de unde să se împrumute, dar la acest nivel detaliile contează.Tocmai de aceea interiorului unui Seria 7, spre exemplu, nu dă bine atunci când este de găsit atât pe Seria 5 cât și pe versiunea GT. Primul element care atrage atenția este schimbătorul de viteze, sau mai degrabă selectorul, pentru că nu mai vorbim despre o manetă clasică. Audi nu poate fi considerat un pionier în acest domeniu, atât BMW cât și Jaguar și Mercedes folosind soluții asemănătoare. Indiferent de cine a fost primul, comutatorul arată foarte bine și sunt sigur că nu va ridica probleme de ergonomie. Tot pe consola centrală a fost așezată și ultima versiune MMI, aceasta oferind în premieră o zonă tactilă (disponibilă în conjuncție cu sistemul opțional de navigație). Așadar, pe lângă butoanele responsabile cu multiplele sisteme electronice poți accesa diferite funcții doar cu vârful degetelor. Ergonomia este bună, mai ales datorită numărului redus de butoane acordat MMI-ului, cam jumătate din cele ce le vei găsi pe A4 sau A6.
Premieră mondială
În funcție de piață noul A8 poate pune la dispoziția șoferului conectivitate internet via modemul GPRS/ EDGE integrat în sistemului MMI. Astfel se pot căuta destinații prin intermediului motorului de căutare Google, iar rezultatele pot fi folosite drept puncte de interes sau destinații pentru navigație. Rutele pot fi plănuite de acasă sau de la serviciu accesând Google Earth sau portalul Audi, iar datele pot fi încărcate direct din mașină. La mijlocul anului 2010 Audi va lansa un modem mai rapid UMTS care va facilita accesul direct către Google Earth oferind în premieră pentru un automobil posibilitatea vizionării imaginilor din satelit în timp real.
Pretenții sport
Lansarea noului A8 a venit la pachet cu o declarație suprinzătoare din partea oficialilor Audi: noua limuzină de clasă mare produsă la Inglostadt se vrea cea mai dinamică din segment. În mod evident ținta este BMW Seria 7, o limuzină care, indiferent de motorizare, a demonstrat capacități dinamice de excepție. Până la data unui drive test o asemenea declarație este destul de greu de digerat. În primă fază, șasiul construit integral din aluminiu oferă o rigiditate comparabilă cu cea obținută de o structură din oțel cu o reducere de 40% în greutate. O premiză pozitivă, care din păcate nu pare susținută și de motorizări, cel mai puternic motor disponibil fiind un V8 pe benzină aspirat 4.2 FSI de (numai) 372 CP. Cele mai populare motorizări vor purta cu siguranță indicativele TDI cu un 3.0 / 250 CP și 4.2 / 350 CP, amândouă cu sistemul Quattro și transmisia automată cu opt trepte în standard. O versiune low-power disponibilă doar cu tracțiune față se vrea varianta eco cu 204 CP și emisii de CO2 remarcabile pentru clasa lux (159 g/km). Va fi interesant de văzut dacă greutatea scăzută a șasiului poate compensa tendințele subviratoare generate de o arhitectură cu totul pe față. Cifrele de consum și emisii anunțate plasează deja A8-ul în fruntea limuzinelor de lux, pentru ca mai târziu, să fie oferite și motorizări ceva mai puternice care vor pune în valoare declarațiile de sportivitate. Ca și în cazul versiunii precedente, A8-ul vine în standard cu suspensia pneumatică și, opțional, cu sistemul Audi Drive Select ce modifică răspunsul direcției/suspensiei/transmisiei în funcție de preferințele șoferului sau, de ce nu, ale pasagerului de pe banchetă.