Dispozitivul care blochează odometrul vehiculelor, descoperit de RAR, este interzis

Service auto ITP RAR odometru Registrul Auto

Registrul Auto Român (RAR) a descoperit că unii șoferi utilizează un sistem care permite oprirea înregistrărilor odometrului în timpul deplasării autovehiculului.

Conform oficialilor Registrului Auto Român (RAR), dispozitivul care oprește înregistrările odometrului în timpul deplasării autovehiculului, descoperit în timpul unei acțiune de inspecție, este periculos, iar punerea lui pe piață sau utilizarea sunt interzise.

Oficialii instituției atrag atenția posesorilor de mașini că în activitatea de supraveghere a pieței a întâlnit diverse componente destinate a fi utilizate la autovehicule. Deși unele pot părea inovatoare, RAR atrage atenția utilizatorilor de vehicule să se informeze din surse avizate asupra reglementărilor legale aplicabile sau chiar a legalității utilizării la vehicule a componentelor respective.

Mai nou, „într-o acțiune recentă de inspecție, la solicitarea Autorității Vamale, am identificat o noua «minune tehnologică» a cărei promisiune este… «înghețarea kilometrilor parcurși». (…) În fapt, acest produs «minune» s-a constatat a fi un dispozitiv electronic (un cablu) cu două mufe, pe care era aplicată doar o etichetă cu un cod, fără vreo trasabilitate, iar produsul nu era însoțit de nici un document tehnic sau fișă de informații”, menționează cei de la RAR.

Printr-o scurtă verificare online, inginerii RAR au constatat că produsul este promovat ca un sistem care permite oprirea înregistrărilor odometrului în timpul deplasării autovehiculului.

În acest context, „deși pentru unii sună interesant, noi vă atragem atenția că este periculos, iar introducerea pe piață, punerea la dispoziție sau utilizarea unor astfel de dispozitive este interzisă! La fel cum a fost interzisă punerea în liberă circulație și pentru produsul în cauză!”, susțin oficialii Registrului Auto Român.

Componentele precum acest dispozitiv de blocare a odometrului nu fac parte dintr-un tip omologat ca unitate tehnică separată și nici nu aparțin unor echipamente de origine ale unor producători de vehicule. Mai mult, acestea au rolul de a modifica un vehicul omologat de tip UE prin afectarea vitezometrului și a odometrului.

„Intervenind asupra înregistrărilor odometrului se ascunde gradul de uzură al autovehiculului, fapt care poate avea urmări grave asupra siguranței în trafic. Întreținerea corespunzătoare a unui autovehicul se bazează în mare măsură pe numărul de kilometri parcurși, fiecare activitate de întreținere având un interval recomandat de efectuare, în funcție de distanța parcursă sau de o perioadă de timp. Astfel, manipularea înregistrărilor privind distanța parcursă conduce la o întreținere defectuoasă a autovehiculului”, arată cei de la RAR.

Vârsta unui autovehicul se reflectă în primul rând în anul fabricației și în anul primei înmatriculări, iar gradul de uzură se poate observa cu puțină atenție și pe alte elemente, cum ar fi, de exemplu volanul, scaunele, cotierele, pedalele, schimbătorul de viteze etc. Mințind cu privire la numărul de kilometri parcurși de un autovehicul se ascund și lucrările de întreținere și reparațiile necesare, fapt care, în final, poate costa un preț mult mai mare și anume siguranța.

– RAR eXpert, Registrul Auto se transformă în consultant pentru achiziții auto

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top