Daimler are în plan divorțul de Alianța Renault-Nissan, un parteneriat demarat în aprilie 2010, în vederea eficientizării costurilor de producție. Este și parteneriatul care a dat naștere motorului pe benzină de 1.33 litri, care a ajuns și sub capota noii generații Dacia Duster.
Pornit în urmă cu nouă ani și având la bază planul de utilizare a unor platforme și motoare comune în vederea reducerii costurilor de producție, parteneriatul dintre Daimler și Alianța Renault-Nissan pare să se apropie de sfârșit.
Motorul dezvoltat anul trecut de Daimler și Renault a ajuns sub capota clasei compacte de la Mercedes, a lui Clio și Kadjar de la Renault, a lui Qashqai de la Nissan, iar de anul acesta, propulsează și cea mai rapidă Dacia construită vreodată: Duster TCe 150, testată și de noi în această primăvară.
Manager Magazin însă, anunță divorțul dintre granzii din industrie, susținând că Daimler nu va prelungi acordul cu Alianța.
CEO-ul care își începe mandatul pe 22 mai, Ola Kallenius, care îi succcede în funcție lui Dieter Zetsche, lucrează deja la planurile de reorganizare a companiei.
Daimler s-ar putea reorienta către rivalii de la BMW pentru dezvoltarea unei platforme comune pentru viitoarele modele compacte BMW i2 și Mercedes-Benz EQA, așa cum anunță Mercedesblog. Oficialii BMW au negat însă zvonurile. Cele două companii colaborează deja pentru un serviciu de car sharing, dar și pentru dezvoltarea unor tehnologii de rulare autonomă.
Ola Kallenius are în plan ș reducerea costurilor companiei Mercedes-Benz cu 6 miliarde de euro și pe ale diviziei Daimler Trucks cu două miliarde de euro. Aceasta din urmă ar reprezenta și o recuperare, scrie Manager Magazin, a pierderilor înregistrate în urma producției a 30.000 de vehicule cu defecțiuni de ordin electronic, la uzina Tuscaloosa din Alabama, Statele Unite. Planul suedezului Kallenius său vizează și concedierea a aproximativ 10.000 de persoane, ceea ce echivalează cu aproximativ 3% dintre angajați.