Folosind noua platformă de clasă compactă a grupului Fiat, ce a debutat pe Alfa Romeo Giulietta, Dodge Dart are ca scop reinventarea unui segment pe care americanii au început să îl aprecieze în ultimii ani.
Parteneriatul Chrysler-Fiat a fost privit cu destul de multa reticenta de presa auto internationala, mai ales luand in calcul faptul ca nici Chrysler si nici Fiat nu se pot lauda cu rezultate financiare spectaculoase in ultimii ani. Cu toate acesta primul produs al colaborarii americano-italiene are toate sansele sa devina un succes de proportii in State.
Construit pe o platforma similara cu cea a lui Giulietta, Dodge Dart beneficiaza un ampatament mai mare cu aproape 10 cm si de ecartamente marite. In plus, Dart va fi disponibil in versiunea de caroserie cea mai populara in State si anume sedan. Designul exterior evoca noua imagine de brand Dodge, focusata in mod evident pe agresivitate. Prima impresie este una pozitiva, motiv pentru care sper ca Dart va ajunge la vanzare si pe piata din Europa.
La lansare Dodge ofera trei motorizari pentru Dart, toate trei pe benzina: doua unitati aspirate (2 l/160 CP, 2.4 l/184 CP) si una supraalimentata cu turbina de provenienta Fiat 1.4 MultiAir 160 CP. Standard se ofera o transmisie manuala cu sase trepte, dar sunt sanse mari ca majoritatea clientilor sa opteze pentru versiunile automate cu sase trepte disponibile pe toate cele trei motorizari. Sergio Marchione, CEO Fiat a anuntat ca in prezent se lucreaza la o transmisie automata cu 9 trepte ce va fi lansata in 2013.
Interiorul a facut si el un mare pas inainte in viitor pentru Dodge, foarte probabil cu ajutor considerabil din partea grupului Fiat. La prima vedere nu se observa asemanari evidente cu plansa de bord a lui Giulietta, tema sportiva exprimata de exterior fiind continuata in mod fidel de formele interiorului. Calitatea generala nu poate fi evaluata din poze, dar este clar ca vechile materiale plastice folosite de Dodge pentru Caliber si Compass au fost date uitarii.