Alegerea lui Donald Trump ca preşedinte SUA pune noi presiuni asupra producătorilor de automobile, dependenţi de comerţul deschis cu Mexic, şi le creşte riscul de a se confrunta cu costuri mai mari.
Totodată, constructorii auto ar putea primi o lovitură puternică şi în cazul în care instabilitatea de pe pieţele financiare subminează încrederea consumatorilor în Statele Unite şi în alte pieţe majore, într-un moment în care creşterea vânzărilor auto în SUA a stagnat, relatează BBC
Una dintre promisiunele lui Trump din campania electorală a fost şi aceea de a se renunţa la NAFTA – Acordul Nord American de Comerţ Liber şi de a respinge sau renegocia altele tratate, o promisiune care i-a adus voturile alegătorilor din statele americane puternic industrializate.
Trump a atacat externalizarea, în Mexic, a locurilor de muncă americane din sectorul auto, o altă temă recurentă din campania sa, mesajul aducându-i voturile muncitorilor şi ameninţând să pună capăt planurilor de afaceri din spatele miliardelor de dolari din investiţiile programate de industria auto.
Citiţi continuarea pe www.floteauto.ro