Dragă, vin în 5 minute!

Dacă lungești prea mult drumul spre casă, te porți ca un copil și vorbești continuu despre formele noii tale „cunoștințe“, vei fi obligat să dai partenerei tale o serie de explicații serioase. Utilizând o etichetă des întâlnită în limbajul constructorilor de motociclete, MiTo poate fi considerat un model Race Replica.

Este descendentul direct al lui Alfa Romeo 8C, asemănarea dintre cele două modele fiind evidentă chiar și pentru cei care nu manifestă un interes deosebit pentru curentul automobilistic. Desigur, este o variantă de stradă, gândită pentru a fi utilizată zilnic dar, când vezi jantele de 18“ și aripile evazate, începi să zâmbești și să gesticulezi mai mult decât trebuie. În momentul în care am preluat Mito pentru a-l testa, m-am învârtit în jurul lui vreo zece minute, analizând fiecare colțișor, sau mai bine spus, unduire a caroseriei. Știu că este un clișeu, dar formele caroseriei inspiră dinamism chiar și în fază statică. Trebuie să recunosc, caroseria este foarte aproape de perfecțiune.2

Cu riscul de a fi catalogat cârcotaș, afirm că MiTo pare un pic mai înalt decât ar trebui să fie atunci când este privit din față. Cel mai bun loc al casei Ca în orice Alfa, simți că totul este creat pentru tine, cel din spatele volanului. Cum era și normal, tu ești în centrul atenției, dar nici ceilalți pasageri nu au fost ignorați. Un adult, în toată puterea cuvântului, poate călători fără probleme pe banchetă, având suficient spațiu pentru cap și genunchi. În plus, are la dispoziție și suport de pahare. Pentru a nu crea impresia că laud excesiv MiTo, menționez că nu îmi place materialul plastic din zona sistemului audio. Scaunele sunt un compromis reușit între confort și sportivitate. Șoferul are o poziție joasă la volan, lucru ce accentuează sportivitatea. Agregatul supraalimentat de 1.4l produce 155 CP, suficient pentru a propulsa mașina de la 0 la 100 km/h în opt secunde. Motorul încântă pasagerii de fiecare dată când pedala din dreapta este apăsată cu entuziasm. DNA schimbă timpul de răspuns al accelerației și gradul de asistare a direcției. Modul Normal poate fi utilizat în aglomerație sau când conduceți, nu pilotați. Dynamic, după cum îi spune și numele, este modul pe care îl folosiți atunci când conduceți sportiv. Sistemele electronice de siguranță intervin din ce în ce mai puțin pe măsură ce treceți de la modul All Weather la Normal, apoi la cel Dynamic.3

Echipat cu pneuri Pirelli PZero (215/40 R18), Mito poate aborda virajele cu viteze impresionante. Suspensia nu este atât de rigidă precum ar dori unii dintre noi, dar partea bună este că nu crează dureri de spate. După câteva zile în care consideri că perechea ta (a se citi Alfa MiTo) este perfectă, începi să descoperi unele „neajunsuri“. Din fericire, poți trăi cu ele fără să ai dureri de cap. Schimbătorul de viteze are o cursă cam lungă, dar este suficient de precis încât să nu-ți dea motive să te plângi de el. Conducând sportiv am apreciat stabilitatea, felul în care motorul „trage în ture“ și frânele ușor dozabile. Singurul neajuns vine din partea direcției. Atunci când mașina este condusă la limită, direcția este mult prea asistată pentru a comunica ce se întâmplă cu roțile. Având în vedere prețul de achiție, Alfa nu se adresează celor aflați strict în căutarea performanțelor dinamice, un concurent eligibil fiind Mini Cooper. Sperăm ca versiunea GTA a lui MiTo (230 CP) să aibă un sistem de direcție mai comunicativ. În seara primei zile a testului, încântat de felul în care se comportă Mito, am uitat că plecasem de acasă cu o destinație precisă. După ce am întârziat un sfert de oră, am răspuns grăbit la telefon spunând: „Dragă, vin în 5 minute!“.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top