Mazda6 primește mici îmbunătățiri tehnice și de design care aduc plusuri unui model deja apreciat în segmentul său.
- Design exterior foarte inspirat
- comportament dinamic placut
- Taxe mari pentru propulsorul de 2.2 l
- lipsa unei transmisii automate
Generația anterioară a fost un model foarte apreciat, cu o fiabilitate unanim recunoscută, în ciuda unor mici probleme de ordin tehnic (cum au fost comenzile oglinzilor electrice). Din acest motiv, Mazda nu a făcut modificări majore, dar apariția noilor modele ale concurenței, a determinat inginerii asiatici să efectueze unele reglaje de finețe, pentru a rafina și mai mult o mașină apreciată unanim în clasa sa.
La capitolul modificări exterioare Mazda6 face lift integrează noua grilă frontală a gamei, iar farurile şi lămpile au fost redesenate, pentru a accentua sportivitatea. La interior, accentul este pus pe rafinament şi confort, calitatea fiind subliniată de noile materiale utilizate şi de noile modele de tapițerie. Se remarcă materialul „piano black“ care conferă o notă de calitate deosebită bordului.
Pentru noua generație, Mazda oferă sase motorizări, dintre care una complet nouă. Este vorba de propulsorul de 2 litri DiSi (155 CP) pe benzină. Tot cu benzină sunt alimentate și unitățile de 1,8 (120 CP) si 2,5 litri (170 CP), care au primit la rândul lor îmbunătățiri tehnologice. Motorizările diesel sunt prezente in trei trepte de putere ale propulsorului de 2,2 litri cu 129, 163 sau 180 CP.
Modelul testat de noi -diesel 163 CP – se prezintă foarte plăcut la condus, cu excepția turbo-lag-ului sesizabil până la 1500-1600 rpm. Creșterea în turații dă viață propulsorului și imprimă mașinii o ținută cu accent sportiv. Cutia manuală cu 6 trepte vine să completeze corespunzător comportamentul dinamic al vehiculului și beneficiază de raporturi de transmitere bine gândite (alt plus este timoneria precisă).
Pentru a spori stabilitatea şi confortul, Mazda6 face lift prezintă un şasiu îmbunătăţit. Zgomotele resimţite în habitaclu au fost reduse graţie noilor setări ale suspensiei ce oferă stabilitate şi manevrabilitate crescută. Au fost modificate prinderile și bucșile amortizoarelor, tot din rațiuni de optimizare a funcționării acestora, suspensia devenind mai silențioasă.
Cu noua Mazda6 este foarte posibil ca și numărul membrilor ‘Club Mazda’ România să crească; pe bună dreptate atâta timp cât discutăm despre o mașină capabilă să atingă și latura emoțională a utilizatorului, dincolo de cea practică.
Date tehnice: | Mazda 6 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.2 CD163 |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1480/2055 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4735/1795/1440 |
Ampatament | 2725 |
Volum portbagaj [l] | 505 (1095) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.2 CD163 |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2184 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 120(163)/3500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 360/1800 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 212 |
0-100 km/h [s] | 9 |
Consum urban/extra/mixt | 7/4.7/5.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 142 |