Drive test Mazda2: și frumoasă și high-tech

Mazda2 drivetest 6

Mazda nu face compromisuri nici în clasa mică. Tema de design Kodo – sufletul mișcării și tehnologiile SkyActiv sunt prezente și pe cel mai mic și mai nou model al gamei – noua Mazda2. Primele impresii de la Barcelona.

 Și frumoasă, și deșteaptă și devreme acasă, aceasta pare să fie rețeta femeii ideale. Se pare că Mazda2 reușește să îndeplinească toate aceste deziderate pentru că nu este doar cea mai frumoasă mașină de clasă mica în opinia mea ci și printre cele mai high-tech.

Nu este de mirare că la fosta generație aproape 60% din clienți au fost femei, iar noua generație are destule atuuri să îmbunătățească acest procent mai ales dacă privim cele două echipări de lifestyle – Hazumi și Revolution Top – cu care Mazda se poate război de la egal la egal și cu modele de lifestyle gen Citroen DS3, Mini, Opel Adam sau Fiat 500.

Mazda2 drivetest 7

Derivată din echiparea Attraction, Hazumi vine cu tapițerie textilă roșie, ornamente roșii și inserția din bord de culoare albă. Revolution Top are tapițerie de piele albă cu dungă roșie, ornamentul central din bord îmbrăcat în piele neagră și guri de ventilație cu ramă roșie sau negru lucios.

Designul este caracterizat de grila tradițională Mazda, mai proeminentă acum, cu aripa cromată în partea inferioară,  flancată de farurile cu o formă mai sculpturală decât la orice alt model Mazda. Impresia sportive este conferită de linia caroseriei care urcă spre spate, consola față scurtă și parbrizul puternic curbat și împins spre spate.

Mazda2 drivetest 10

Interiorul este aerisit, tineresc, high-tech și asimetric. Aproape unic în segment este sistemul multimedia cu ecran tactil de 7 inch și controller având o ergonomie similară lui iDrive de la BMW. În plus, la Mazda, există și alternative comenzilor tactile. Nu lipsește nici head-up displayul realizat cu aceeași tehnologie ca la Mini iar versiunile de top de la Revolution în sus au faruri cu LED.

  • Motoare aspirate mai dinamice și mai eficiente ca un turbo
  • Tren de rulare bine reglat
  • Nivel scăzut de zgomot
  • Design extrem de seducător
  • Sistem multimedia premium
  • Opționale high-tech
  • Modularite discutabilă
  • Preț mare la Revolution Top

Mazda2 nu mai împarte platforma cu Ford Fiesta preluând tehnologiile SkyActiv proprii mărcii japoneze. Păstrând aceeași masă la gol de la vechea generație de sub 1000 kg, rigiditatea torsională a crescut cu 22% iar ampatamentul este cu 80 mm mai mare. De aceea, la condus, Mazda2 se simte ușoară și agilă, iar aderența în viraje este peste media clasei. Cu o distribuție echilibrată a maselor, Mazda2 subvirează puțin și ruliul în virajele rapide este redus.

Fosta generație a fost criticată pentru trenul de rulare prea tare. Mazda a ținut cont de acest aspect și oferă acum un tren de rulare mai soft dar care păstrează o notă de fermitate. Senzația de agilitate ar fi fost maximă dacă direcția electrică, al cărei raport de demultiplicare a fost redus, ar fi avut și un feedback mai bun.

Deși europenii au trecut la era turbo, Mazda vrea să demonstreze că această soluție e bună doar pentru ciclul NEDC care nu prea are nimic de-a face cu realitatea. Astfel, motoarele pe benzină de la Mazda2 sunt toate aspirate. De exemplu, motorul de 1,5 litri și 90 CP este mai rapid și mai economic decât referinâa turbo 1.2 TSI/90 CP a Grupului VW.

Motorul de 90 CP accelerează viguros, liniar și urcă lejer la turații înalte, combinându-se perfect cu transmisia manuală cu 5 trepte care are treptele correct etajate. Plăcerea condusului este completată de cursa scurtă a schimbătorului cu care Mazda2 s-a “molipsit” de la MX-5.

Motorul pe benzină de 115 CP are ceva mai multă vână peste 4000 rpm dar nu îl recomandăm pentru că nu poate fi cumpărat decât împreună cu versiunea de top Revolution Top care este foarte scumpă. Mult dorit va fi și noul diesel de 1,5 litri și 105 CP care însă nu a fost disponibil la lansarea de presă.

Date tehnice Mazda2
ModelSkyactiv-G 1.5 75 CPSkyactiv-G 1.5 90 CPSkyactiv- G 1.5 115 CPSkyactiv-D 1.5
Cilindree (cmc)1.4961.4961.4961.499
Putere maximă/turație (CP/rpm)75/6.00090/6.000115/6.000105/4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)135/3.800148/4.000148/4.000220/1.400-3.200
L/l/h (mm)4.060/1.695/1.4954.060/1.695/1.4954.060/1.695/1.4954.060/1.695/1.495
Ampatament (mm)2.5702.5702.5702.570
Volum portbagaj (l)280-960280-960280-960280-960
Accelerație 0-100 km/h (s)12,19,48,710,1
Viteză maximă (km/h)171183200178
Consum mediu (l/100 km)4,74,54,83,4
Emisii CO2 (g/km)11010511289
Preț (euro cu TVA)de la 10.990de la 13.49018.89019.390

Concluzie

Frumoasă și high-tech: ce am putea dori mai mult? Cu prețuri la nivel de Skoda Fabia, Mazda2 este corect poziționată. Cu motoare aspirate la fel de vivace ca un turbo, un tren de rulare excelent reglat și un sistem multimedia demn de clasa premium, Mazda2 are multe atuuri. Iar bonus, cele două echipări de lifestyle vizează și categoria de clienți care se uită după Adam sau Mini.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top